کد خبر: ۲۶۵۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
استاد تاریخ دانشگاه تربیت مدرس:

هنوز نشاط به میان دانشجویان بازنگشته است

«در یک سال اخیر، بعضی مشاغل در دانشگاه‌ها که در هشت سال گذشته، انتصابی شده بود دوباره به وضعیت انتخابی برگشته است.» این را «سهراب یزدانی» در گفت‌وگو با «آفتاب» بیان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: یزدانی که استاد تاریخ دانشگاه تربیت مدرس است و در زمینه تاریخ معاصر پژوهش می‌کند و می‌نویسد، ارزیابی‌اش از فضای آموزش عالی کشور در یک سال گذشته را چنین مطرح کرد: «در دولت گذشته، همه مشاغلی که تا پیش از آن، انتخابی بود و رییس دانشکده و حتی رییس گروه آموزشی توسط هیات علمی انتخاب می شد اما متاسفانه در آن دوران، همه چیز انتصابی شد. اگرچه فضای دانشگاه‌های کشور در یک سال گذشته دچار دگرگونی شده و مثلا برخی مناصب دوباره انتخابی شده اما نشاط گذشته را میان دانشجویان نمی بینم.»

وی افزود: «در گذشته، جلسات سخنرانی و برنامه‌های سیاسی گسترده‌ای در دانشگاه‌ها منعقد می‌شد اما به نظر می‌رسد رخوت و سردی گذشته هنوز به طور کامل برطرف نشده است. البته نکته دیگری هم هست. در رشته‌های علوم انسانی که ما فعالیت می‌کنیم، مسئله اشتغال و آینده جوانان، بیش از سایر حوزه های تحصیلی است. دانشجویانِ مثلا تاریخ، نمی‌دانند آینده کاری‌شان چه می‌شود و چگونه باید زندگی آینده خود را فراهم کنند. همین عاملی شده تا احساس ناامیدی کنند. در نتیجه باید فکری به حال جوانان شود که بخشی از این احساس رخوت، به همین سبب است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین