کد خبر: ۲۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۱

رئيس جمهوري : از روند سياسي استقرار حاكميت ملي در كشور عراق حمايت مي‌كنيم

آفتاب‌‌نیوز :  وي، تصريح كرد: تصور ما اين است كه اشغالگران صرفا منافع سياسي و مادي خود را دنبال مي‌كنند و نه تنها هيچ انگيزه‌اي براي دفاع از منافع اقوام و گروهها و مذاهب عراق ندارند، بلكه از ريختن خون بيگناهان نيز ابايي نخواهند داشت و ما اصولا با اين شيوه برخورد با مسايل ملت‌ها و كشورها مخالف هستيم. 

احمدي نژاد افزود: هجوم به افراد بيگناه جزء وحشيانه‌ترين اقداماتي است كه مي‌تواند اتفاق افتد و ما اين اقدامات را بطور جدي محكوم كرده و از خداوند مي‌خواهيم نجات ملتها را ازدست انسانهاي فاسد و ظالم مقرر فرمايد. وي همچنين تاكيد كرد كه تا زماني كه اشغالگري ادامه دارد، بايد منتظر اين جنايت‌ها نيز باشيم. گروههاي تروريستي در عراق، روزجمعه با حمله‌انتحاري به دومسجد در خانقين و يك هتل در بغداد، بيش از ‪ ۷۰‬نمازگزار عراقي را كشته و بيش از يكصد تن را مجروح كردند. 

همچنين در اين جلسه وزراي امورخارجه، ارتباطات و فناوري، مسكن و شهرسازي و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، گزارشي از اجلاسهاي تشكيل شده در كشورهاي مصر ، تونس ، پاكستان و اوگاندا به هيات دولت ارايه كردند. در ادامه اين جلسه، "مجيد غفوري روزبهاني" به عنوان استاندار كرمانشاه تعيين شد و هيات دولت از خدمات آقاي ترك نژاد استاندار سابق اين استان تشكر كرد.

 همچنين دراين جلسه به وزارت اموراقتصادي و دارايي اجازه داده شد نسبت به امضاي مقدماتي موافقتنامه حمايت متقابل از سرمايه‌گذاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري عراق اقدام نمايد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین