کد خبر: ۲۶۵۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷

دومین حمله مرگبار پهپاد آمریکا به پاکستان

حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا ساعتی پیش و در شامگاه نخستین روز عید قربان به منطقه ای در وزیرستان جنوبی پاکستان، دست کم چهار نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا ساعتی پیش و در شامگاه نخستین روز عید قربان به منطقه ای در وزیرستان جنوبی پاکستان، دست کم چهار نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا ، این دومین حمله هوایی مرگبار ارتش آمریکا به خاک پاکستان طی 24 ساعت اخیر است. شب گذشته نیز همزمان با شب عید قربان در پاکستان، حمله یک فروند پهپاد ارتش آمریکا به منطقه ای در وزیرستان جنوبی، پنج کشته برجا گذاشت.

منابع رسمی پاکستان اعلام کردند در حمله هوایی شامگاه دوشنبه (امشب) ، منطقه «شاوال» در وزیرستان جنوبی واقع در نزدیکی مرز افغانستان هدف موشک های پهپاد آمریکایی قرار گرفت.

این حمله هوایی در حالی صورت گرفت که مردم سراسر پاکستان از جمله منطقه مورد حمله این پهپاد در حال برگزاری جشن سه روزه عید قربان هستند.

حمله امشب هوای بدون سرنشین آمریکا به پاکستان، نهمین حمله این هواپیماها به خاک این کشور از آغاز سال جاری میلادی تا کنون محسوب می شود.

حملات پهپادهای آمریکا به خاک پاکستان از سال 2004 آغاز شده است، طی یک سال اخیر نسبتا کاهش یافته بود اما در روزها و هفته اخیر ، مردم پاکستان بار دیگر شاهد افزایش این حملات هستند.

ارتش آمریکا مدعی است که حملات پهپادها به نقاط مختلف درشمال غرب پاکستان با هدف نابودکردن شبه نظامیان و تروریست ها انجام می شود اما گزارش های مختلف منابع دولتی، محلی و گزارش شاهدان عینی حاکی است که بیشتر قربانیان این حملات، افراد عادی و زنان و کودکان هستند.

آمریکا درحالی با استفاده از پهپادهابه حملات هوایی به مناطق شمال غرب پاکستان به بهانه مبارزه با تروریسم ادامه می دهد که ارتش پاکستان از بیش از حدود یکصد روز پیش حملات زمینی و هوایی گسترده ای را در این منطقه علیه گروه های شبه نظامی و تروریستی آغاز کرده و تقریبا هر روز اخبار قابل توجهی را از موفقیت ها و دستاوردهای حمله به این گروه ها اعلام می کند.

در شرایطی که ارتش پاکستان به صراحت اعلام می کند که در حملات خود به مواضع شبه نظامیان و تروریست ها کاملا موفق بوده است، انجام حملات هوایی پهپادهای آمریکا به خاک پاکستان نمی تواند قابل توجیه باشد.

مقامات و منابع رسمی دولت اسلام آباد بارها حملات پهپادهای آمریکا به قلمروی پاکستان را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت ملی این کشور دانسته اند.

همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را به مناطق مختلف شمال غرب پاکستان محکوم کرده است.

آمارها نشان می دهد در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، این حملات افزایش چشمگیری داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین