کد خبر: ۲۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
معاون وزیر نفت عنوان کرد

قیمت بنزین یورو 4 با بنزین کنونی تفاوتی ندارد

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه قیمت بنزین یورو چهار تولید شده در کشور با بنزین کنونی هیچ تفاوتی ندارد و کیفیت آن بسیار مرغوب‌تر است، گفت: تا سال 1395 در تمام مناطقی که تمدن وجود دارد، بنزین یورو 4 و یورو 5 توزیع خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عباس کاظمی امروز (چهارشنبه) به مناسبت موفقیت شرکت پالایش نفت اصفهان در تولید بنزین و گازوئیل یورو 4 اظهار کرد: دغدغه حکومت‌ها در کل دنیا محیط زیست است که در ایران این قضیه از تئوری و تئوری پردازی گذشته و در حال حاضر نمونه آن را می‌توان در زاینده‌رود، کارون و دریاچه ارومیه مشاهده کرد.

کاظمی ضمن اشاره به کیفیت مرغوب بنزین یورو 4 تصریح کرد: میزان گوگرد این بنزین به 50 ppm کاهش و عدد اکتان آن به 92 افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه کیفی سازی سوخت در پالایشگاه‌ها از اوایل دهه 80 آغاز شد، اظهار کرد: کیفی سازی بنزین الزامی است که باید طرح‌های آن به اجرا برسد زیرا تضمینی برای پاک شدن محیط زیست است.

وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان بعد از پالایشگاه اراک 2.5 میلیون لیتر بنزین یورو چهار در روز تولید می‌کند و اکنون ظرفیت تولید بنزین یورو چهار در کشور به 19 میلیون لیتر در روز رسیده است.

کاظمی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای در پالایشگاه‌ باید انجام شود، خاطرنشان کرد: دغدغه‌ دیگر ما موضوع اقتصادی است و سهامداران باید به پایداری اقتصاد پالایشگاه‌ها توجه کنند.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: باید سرمایه‌گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که تمام شهرها و روستاهای کشور از بنزین و گازوییل یورو 4 استفاده کنند.

وی افزود: باید پروژه بنزین یورو 4 تکمیل شود و با توجه به آن مازوت حذف و یا به خارج از اصفهان هدایت شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: پالایشگاه نفت اصفهان با ابتکاری که انجام داد، توانست متناسب با شهر اصفهان، بنزین و گازوییلی با استاندارد یورو 4 تولید کند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تولید و توزیع گاز طبیعی در سال 1394، 200میلیون متر مکعب نسبت به سال 1393 بیشتر خواهد شد که این نشان دهنده کاهش تقاضای نفت کوره و نفت گاز در صنایع و نیروگاه‌ها است.

کاظمی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی، کمبود پالایشگاه آبادان را پالایشگاه اصفهان تامین کرد و در دهه 60، 50 درصد از انرژی کشور توسط پالایشگاه اصفهان تامین می‌شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در زمان جنگ پالایشگاه آبادان به دلیل مشکلاتی از محور تولید خارج شد، اما به دلیل تلاش‌هایی که انجام گرفت، توانستیم آن را دوباره به چرخه بازگردانیم و در پی آن مشکلات جنگ را حل و از ظرفیت‌های مناسب آن استفاده کنیم تا بحران و مشکل دیگری به وجود نیاید.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه انرژی تعادل منطقی با آب و هوا ندارد، اظهار کرد: انرژی همواره در مقابل آب قرار داشته زیرا آب را مصرف و آلوده می‌کند. ما امروز امیدواریم که پالایشگاه نفت اصفهان با کاهش مصرف آب و برنامه‌ریزی بتواند در بازگرداندن آب به مردم اصفهان کمک کند تا رودخانه زاینده رود را پر آب ببینیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین