کد خبر: ۲۶۵۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

قایق‌های بدون سرنشین به کمک نیروی دریایی آمریکا می‌آیند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به زودی قایق‌های جنگی بدون سرنشین خود را در نیروی دریایی به کار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از شبکه العربیه، بنا بر اعلام پنتاگون این قایق‌های هوشمند بدون سرنشین می‌توانند بدون هدایت انسان به مأموریت‌های ویژه از جمله حمایت از کشتی‌ها و ناوگان جنگی این کشور در مناطق حساس بپردازند.

به گفته مسئولان پنتاگون، این قایق‌ها از طریق یک مرکز کنترل در ناوگان‌ اصلی آمریکا هدایت می‌شوند و می‌توان آنها را به انواع تجهیزات از جمله مسلسل‌های کالیبرل 50 میلیمتر مسلح کرد.

این قایق‌ها می‌توانند به مأموریت‌های دریایی به شکل گروهی اقدام کنند و در صورتی که ارتباط آنها با مرکز قطع شود در مکان خود بدون حرکت باقی می‌مانند.

پنتاگون تاکید دارد که برخلاف پهپادهای آمریکایی این قایق‌ها می‌توانند به شکل مستقل به عملیات بپردازد و بدون کمک و هدایت انسان نیز می‌توانند فرامان‌های داده‌ شده و مأموریت خود را انجام داده و به پایگاه بازگردند.

بنابر اعلام پنتاگون، این قایق‌ها هوشمند هستند و در مأموریت‌های گروهی در کنار هم حرکت می‌کنند و بهترین مسیرها برای انجام عملیات را خود انتخاب می‌کنند و قادر به تشخیص موانع و مشکلات نیز هستند.

بنا بر این گزارش، تکنولوژی به کار رفته در این قایق‌ها بسیار کم‌هزینه‌تر از پهپادهای آمریکا است و می‌توان آنها را در کشتی‌ها و ناوهای جنگی آمریکا نیز به کار گرفت.

پنتاگون معتقد است که این تکنولوژی می‌تواند شیوه‌ای که هم‌اکنون نیروی دریایی آمریکا بر آن متکی است را دگرگون سازد اما نگرانی‌ها درخصوص استفاده روبه گسترش رباط‌ها در جنگ‌ را نیز افزایش می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین