کد خبر: ۲۶۵۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
در پی آن‌چه شب گذشته و صبح امروز اتفاق افتاد

جزئیات انفجار و حمله به پاسگاه سراوان+اسامی شهدا

نماینده سراوان در مجلس حوادث شب گذشته و صبح امروز پاسگاه آسپیچ سراوان را تشریح کرد و گفت: اشرار دیشب پس از انجام عملیات تروریستی ماشینی را به داخل پاسگاه بردند که حامل بمب بوده است و ساعت 7:15 صبح امروز این ماشین منفجر شده که باعث مجروح شدن سه یا چهار نفر از اعضای پاسگاه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حوادث دیشب و صبح امروز پاسگاه سراوان، اظهار کرد: دیشب چند نفر به پاسگاه سراوان زنگ زدند و گفتند در چند کیلومتری سراوان درگیری صورت گرفته است. سه نفر از ماموران نیروی انتظامی خود را به این مکان رساندند اما متاسفانه این یک تله بوده است و این برادران توسط اشرار به شهادت رسیدند.

وی درباره اجساد شهدا و اینکه گفته می‌شود اشرار اجساد را با خود برده‌اند، بیان کرد: خیر اینطور نیست و اجساد شهدا اکنون در سردخانه بیمارستان سراوان است.

میرمرادزهی با اشاره به انفجار صبح امروز در پاسگاه سراوان، گفت: گویا اشرار دیشب پس از انجام عملیات تروریستی ماشینی را به داخل پاسگاه بردند که حامل بمب بوده است و ساعت 7:15 صبح امروز این ماشین منفجر شده که باعث مجروح شدن سه یا چهار نفر از اعضای پاسگاه شده است.

گفتنی است سردار حسین رحیمی، رییس پلیس سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از حمله خمپاره‌ای اشرار و گروهک‌های تروریستی معاند نظام در یک پاسگاه مرزی در سراوان خبر داد و افزود: در پی این حادثه یک درجه دار ما به شهادت رسید و یک سرباز نیز مجروح شد.

رحیمی با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته اشرار به ماموران انتظامی که منجر به شهادت سه تن از آنها شد، خاطر نشان کرد: پس از این حادثه ما به سرعت این افراد را شناسایی کرده و تعدادی از اعضای این گروه را دستگیر کردیم. اما از آنجایی که آنها از این اقدام پلیس غافلگیر شدند سعی کردند در ساعت هفت صبح امروز (پنجشنبه) با حمله موشکی و خمپاره‌ای به پاسگاه مرزی ما این موضوع را تلافی کنند.

وی با بیان این که این اشرار به یکی دیگر از پاسگاه های ما نیز حمله کرده بودند که با هوشیاری ماموران دفع شد، تصریح کرد: در منطقه اشرافیت کامل داریم و با اشرار برخورد قاطعی خواهیم کرد و ضربه سنگینی به آنها وارد خواهیم آورد.

لازم به ذکر است سردار رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اسامی مجروحان و شهدای این حادثه را اعلام کرد.

به گفته وی، در حمله اشرار مسلح که صبح امروز به یکی از پاسگاه‌های مرزی سراوان صورت گرفت، درجه دار پرویز کیخایی شهید و سرباز وظیفه شمس‌آبادی زخمی شد.

وی ادامه داد: شب گذشته نیز اشرار مسلح به پاسگاه مرزی حمله کردند که درجه دار جانعلی‌پور، گروهبان یکم مصطفی مالکی و سرباز وظیفه محمدرضا نظریان به شهادت رسیدند.

عصر روز گذشته اشرار مسلح با پلیس 110 تماس گرفته و ماموران انتظامی را به خارج از شهر کشانده و در مسیر راه با کمین‌کردن، هر سه مامور انتظامی به نامهای ستوان آیت جانعلی پور، گروهبان یکم مرتضی مالکی و سرباز وظیفه محمد رضا نظریانی را به شهادت رساندند.

در اخبار منتشر شده در این زمینه آمده است که گروهک موسوم به جیش‌العدل مسوولیت عملیات تروریستی چهارشنبه شب در سراوان را بر عهده گرفته‌اند.

روز گذشته سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از شهادت سه مامور ناجا در حین انجام وظیفه در سراوان خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر گفت: حوالی ساعت 19:10 امروز (چهارشنبه) تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برگزار شد و در آن اعلام شد که عده‌ای اقدام به مزاحمت برای چند خانواده در یکی از روستاهای سراوان کرده اند.

وی با بیان این که بلافاصله ماموران به آدرس اعلامی اعزام شدند، افزود: در میانه راه گروهی از اشرار که در میانه راه کمین کرده بودند به سمت همکاران ما تیراندازی کردند و موجب شهادت سه نفر از آنها شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان این که این تماس برای فریب ماموران انجام شده و صحت نداشت، گفت: متاسفانه یک افسر، یک درجه دار و یک سرباز وظیفه ما به شهادت رسیدند.

به گفته وی، در جریان این حادثه مورد مصدومی وجود نداشته است.

رحیمی با بیان این که عاملان این جنایت شناسایی شده اند، افزود: برخی از گروه های معاند نظام در خارج از کشور اطلاعیه هایی در این خصوص داده اند اما همکاران من در نیروی انتظامی پیگیر این پرونده هستند و برخی از عاملان این جنایت نیز شناسایی شده اند.

وی تأکید کرد: پلیس با عاملان این جنایت قاطعانه و در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین