کد خبر: ۲۶۵۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

شکست تلخ اسپانیا و پیروزی پرگل انگلیس

اسپانیا در دومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام ملت‌های اروپا برابر اسلواکی شکست خورد. انگلیس نیز در دیداری یک طرفه با 5 گل سان مارینو را در هم کوبید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، مرحله انتخابی جام ملت های اروپا شب گذشته با برگزاری 9 دیدار در قاره اروپا ادامه یافت که در یکی از دیدارهای برگزار شده اسلواکی شگفتی آفرید و موفق شد با نتیجه 2 بر یک اسپانیا را شکست دهد. در این دیدار ابتدا کوکا موفق شد روی اشتباه ایکر کاسیاس در دقیقه 17 دروازه لاروخا را باز کند. بعد از این گل اسپانیایی ها تلاش زیادی برای رسیدن به گل تساوی انجام دادند و سرانجام در دقیقه 82 توسط پاکو آلکاسر به گل رسیدند. یک پاس خوب از یوردی آلبا، پشت مدافعان اسلواکی، به آلکاسر رسید و او هم با یک ضربه دقیق، دروازه میزبان را باز کرد. در حالی که به نظر می رسید بازی با همین نتیجه به پایان خواهد رسید، در دقیقه 87، میروسلا استوک، بار دیگر اسلواکی را پیش انداخت. نفوذ عالی میکال دوریس و ارسال دیدنی او روی دروازه، با ضربه سر استوک، به گل دوم میزبان تبدیل شد.

اسپانیا برای کشاندن بازی به تساوی در دقایق پایانی سراپا حمله شدند ولی تلاش انها نتیجه ای نداشت تا این دیدار با برتری 2 بر یک اسلواکی به پایان برسد.

در دو مسابقه دیگر این گروه مقدونیه با نتیجه 3-2 لوکزامبروگ را شکست داد و اکراین نیز با دو گل از سد بلاروس گذشت.

در دیگر دیدار انگلیس در خانه به دیدار سان مارینو رفت و همانطور که پیش‌بینی می شد کار سختی نداشت و با 5 گل به برتری رسید. انگلیس برای رسیدن به گل در این دیدار 24 دقیقه صبر کرد تا اینکه فیل جاگیلکا مدافع اورتون به خوبی موفق شد اولین گل سه شیرها در این بازی را به ثمر برساند. در دقیقه 42 میزبان صاحب یک ضربه پنالتی شد. با خطای کلاترز روی رونی داور اعلام پنالتی کرد و مهاجم منچستر‌یونایتد نیز این پنالتی را به گل دوم تیمش تبدیل کرد تا خیال انگلیس در نیمه نخست راحت شود.

دومین نیمه این بازی نیز با چند تغییر برای سه شیرها آغاز شد و باز هم مطابق معمول و طبق انتظارات این سفیدپوشان بودند که حاکم بر بازی بودند و در همان ابتدا نیمه دنی ولبک موفق شد بار دیگر توانایی های خود را به معرض نمایش بگذارد. دنی ولبک مهاجم گلزن این روز‌های تیم ملی انگلیس موفق شد گل سوم این تیم را در دقیقه 49 به ثمر برساند. سه‌شیرها در دقیقه 71 صاحب گل چهارم خود شد. این بار ضربه تاوسند باعث شد تا میزبان به یک گل دیگر برسد و نتیجه 4 بر صفر شود ولی این پایان کار نبود. رونی در دقیقه 77 موثر واقع شد و توپ او به مدافع سان مارینو اصابت کرد و وارد دروازه شد. این گل به نام مدافع سان مارینو ثبت شد تا انگلیس روند خوب خود پس از جام جهانی را حفظ کند و با نتیجه 5 بر صفر سان مارینو را شکست دهد.

در دیگر دیدار حساس سوئد و روسیه به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. الکساندر کوکورین برای روسیه و اولا توبونن برای سوئد گلزنی کرد. یارانم زلاتان ابراهیموویچ در این دیدار یک ضربه پنالتی را هم از دست دادند. سباستین لارسن در دقایق ابتدایی مسابقه می توانست برای تیمش گلزنی کند که پنالتی این بازیکن از دست رفت.

**تابلوی نتایج

بلاروس صفر – اوکراین 2

مقدونیه 3 – لوگزامبورگ 2

اسلواکی2 – اسپانیا یک

انگلیس 5 – سان مارینو صفر

لیتوانی یک – استونی یک

اسلونی یک – سوئیس صفر

لیختن‌اشتاین صفر – مونته نگرو صفر

مولداوی یک – اتریش 2

سوئد یک – روسیه یک

**برنامه بازی‌های امشب (جمعه)

امشب (جمعه) مرحله انتخابی جام ملت های اروپا با برگزاری 9 دیدار دیگر پیگیری می‌شود. هلند که در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها با هدایت گاس هیدینک برابر جمهوری چک شکست تلخی متحمل شد، در دومین دیدار برابر قزاقستان به میدان خواهد رفت. شاگردان هیدینک بدشانس بودند که در بازی برابر چک بازنده از میدان خارج شدند؛ چرا که آن بازی تا دقیقه 90 با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد.

ایتالیا که با آنتونیو کونته شرایط خوبی داشته و نتایج مطلوبی را کسب کرده است در دومین دیدار باید برابر آذربایجان به میدان برود. کونته در این دیدار برای اولین بار پله، مهاجم جوان ساوتهمپتون را به تیم ملی دعوت کرده و روی نام بالوتلی خط قرمز کشیده است. از دیگر نکات جالب فهرست آتزوری بازگشت آندره‌آ پیرلو به تیم ملی کشورش بوده است.

در دیگر گروه بلژیک باید با آندورا دیدار کند. این اولین دیدار بلژیک در انتخابی جام ملت‌های اروپاست؛ چرا که دیدار اول این تیم با رژیم صهیونیستی به دلیل حملات این رژیم به نوار غزه لغو شد.

لتونی - ایسلند

هلند - قزاقستان

ترکیه - جمهوری چک

بلژیک - آندورا

قبرس - رژیم‌صهیونیستی

ولز - بوسنی و هرزگوین

بلغارستان - کرواسی

ایتالیا - آذربایجان

مالت - نروژ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین