کد خبر: ۲۶۵۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

قلک جدید موسسه خیریه محک رونمایی شد+تصویر

قلک جدید محک در جشن قلک شکنی، روز جمعه طی مراسمی با حضور و توسط تعدادی از کودکان در حال درمان و نیز بهبود یافته این موسسه خیریه رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، در این مراسم که در دومین روز از برپایی شانزدهمین بازار قلک شکان مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک برگزار شد، اصحاب رسانه ، نیکوکاران، هنرمندان، ورزشکاران و نیز اعضای هیأت امنا و مدیره موسسه محک حضور داشتند. 

** تداوم اعتماد و مشارکت، سرمایه ارزشمند محک

عضو هیأت امنای موسسه محک با تبریک تولد قلک جدید محک به حاضران گفت: وظیفه محک این است که با جلب مشارکت مردم نیکوکار به ارائه خدمات همه جانبه درمانی و رفاهی و همگام با استانداردهای بین المللی به کودکان مبتلا به سرطان بپردازد.

«فربود فرهی» ادامه داد: اعتماد و تداوم کمک های نیکوکاران، سرمایه ارزشمند محک در تحقق این وظیفه است. 

** نگاه سیستمی به فعالیت های عام المنفعه 

مدیر عامل موسسه محک نیز در این جشن با اشاره به تلاش این مؤسسه در جهت ایجاد آسان ترین و سریع ترین روش های ارائه کمک به کودکان مبتلا به سرطان گفت: قلک محک یکی از قدیمی ترین و ساده ترین روش های کمک به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنها است. 

«آراسب احمدیان» افزود: مؤسسه خیریه محک به عنوان پیشگام، نگاه سیستمی به فعالیت های عام المنفعه در ایران داشته و همواره تلاش دارد با توجه به مقتضیات روز و تغییرات زمان، روش های عملکرد خود را در راستای ارائه خدمات به کلیه ذیربطان از جمله کودکان مبتلا به سرطان و همچنین نیکوکاران ارتقا دهد. 

به گفته وی، قلک سفالی محک بیش از 20 سال است که میهمان منازل اعضای خانواده بزرگ محک بویژه در شهرهای تهران و کرج بوده و نقش مهمی در تأمین هزینه های دارو و درمان داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: اینک با توجه به افزایش توزیع قلک و نیازسنجی کارشناسی، ایجاد تغییرات و تولید یک قلک جدید در کنار قلک سفالی لازم به نظر می رسید. 

مدیرعامل موسسه خیریه محک ادامه داد: این موسسه به عنوان اولین موسسه خیریه به تولید یک قلک قابل بازیافت با هزینه های تولید مجدد بسیار اندک اندیشید و این اندیشه را یکسال پیش به صورت آزمایشی در پانزدهمین بازار قلک شکان محک در قالب رونمایی از قلک کودک و نوجوان که نمونه کوچک تر قلک جدید بود، عملی کرد. 

** تولد قلک جدید با حضور کودکان در حال درمان و بهبود یافته محک

مراسم رونمایی از قلک جدید با حضور دو عروسک که لباس قلک سفالی و قلک جدید را بر تن داشتند، برگزار شد و کودکان به همراه دو قلک وارد مراسم شده و در حالیکه داوطلبان هنرمند محک، موسیقی های شاد کودکانه اجرا می کردند، شمع کیک تولد این عضو جدید خانواده محک را به نیت سلامتی و بهبودی کودکان مبتلا به سرطان فوت کردند. 

«پرستو» کودک هشت ساله محک که مبتلا به سرطان خون است در حالیکه قلک جدید را در دست داشت، گفت: «آرزوم اینه که بچه های محک خوب بشن و بعدا که خوب شدن هیچ وقت محک رو فراموش نکنن.»

«سعید» دیگر بهبود یافته محک که امروز دانشجوی رشته کامپیوتر است نیز گفت: «آرزو می کنم همه دوستان کوچکم در محک، قهرمان مبارزه با سرطان شوند. معمولاً وقتی بیمارها خوب می شوند دوست ندارند خاطرات دوران بیمارستان را به یاد بیاورند اما من و خیلی از دوستان بهبود یافته دیگری که می شناسم دلبسته محک و روزهایی هستیم که با پایه سرم در اتاق بازی و راهروهای محک با هم و با مددکاران و روانشناسان بازی می کردیم چون این باور به ما داده شد که سرطان پایان کودکی نیست... .»

** محک، قلکی در قلب مردم

«علی فروتن» یکی از عموهای فیتیله ای نیز که در مراسم رونمایی از قلک جدید حضور داشت، گفت: در این مراسم دیدیم که محک یک قلک جدید و یک قلک پیشکسوت دارد. 

وی ادامه داد: اما فکر می کنم محک قلک دیگری را هم قبلا ساخته است. قلکی در قلب تمامی مردم ایران و تمامی انسان های نیکوکار. قلکی که به عشق کودکان مبتلا به سرطان می تپد و این قلک هرگز نمی‌شکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین