کد خبر: ۲۶۵۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

شلیک ۱۷ گلوله پلیس به یک سیاهپوست در میسوری

در پی تیراندازی یک افسر پلیس در سنت‌لوئیس، در ایالت میسوری آمریکا، که منجر به کشته شدن یک جوان سیاه پوست شده است، مردم خشمگین به اعتراض به خیابان آمده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پلیس می گوید این افسر سفید پوست خارج از زمان خدمت خود این جوان را هدف ۱۷ گلوله قرار داده است.

به گفته پلیس، افسر ضارب هنگام گشت زنی برای یک شرکت خصوصی پس از یک تعقیب و گریز با یک نوجوان ۱۸ ساله تبادل آتش کرد.

پلیس می‌افزاید او ۱۷ گلوله به سمت این نوجوان شلیک کرده است. دو ماه پیش، شلیک مرگبار پلیس به جوان سیاهپوستی دیگر در حومه شهر فرگوسن موجب هفته‌ها ناآرامی شد و در تیترهای خبری بین‌المللی جای گرفت.

در فرگوسن مایکل براون ۱۸ ساله، در حالی که مسلح نبود، توسط یک افسر پلیس سفیدپوست کشته شد، سرهنگ سام دوستون، رئیس پلیس سنت‌لوئیس می‌گوید حادثه تازه زمانی اتفاق افتاد که افسر پلیس که لباس پلیس شهری به تن داشت، متوجه شد سه مرد در حال فرار از او هستند.
این افسر ۳۲ ساله یکی از آن سه تن را که به نظرش حامل سلاح بوده تعقیب می کند و در پی آن با او درگیر می شود.

رییس پلیس سنت لوییس می گوید در این درگیری گلوله اول را فرد مذکور به سمت افسر پلیس شلیک کرده و افسر پلیس نیز با شلیک گلوله‌ او را کشته است.

بر اساس شواهد به دست آمده، مرد سیاه‌پوست قبل از آنکه اسلحه‌اش از کار بیفتد، سه گلوله به سمت افسر پلیس شلیک کرده بود. آقای دوستون اضافه کرد یک اسلحه نیز در محل حادثه کشف شده است.

او گفت این افسر پلیس مزبور مجروح نشده، اما ۱۷ گلوله به سمت این جوان 18 ساله شلیک کرده است.

رئیس پلیس سنت‌لوئیس در ساعات ابتدایی روز پنج‌شنبه، در یک کنفرانس خبری گفت نتیجه یک تحقیق مناسب یا نامناسب بودن رفتار این افسر را مشخص خواهد کرد. هنوز نام ضارب و مضروب اعلام نشده است.

به گزارش بی بی سی، چند ساعت بعد از تیراندازی گروهی در محل حادثه جمع شدند با با تکرار شعار "دست ها بالا، شلیک نکن" که به تیراندازی مرگبار پیشین در فرگوسن اشاره داشت به برخورد پلیس اعتراض کردند. معترضان به چند خودروی پلیس نیز آسیب وارد کرده اند اما کسی دستگیر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین