آفتابنیوز : 
طبق اين نظرسنجي ؛بيش از 75 درصد از آنهايي كه در نظرسنجي انجام شد از سوي آكادمي علوم اجتماعي چين شركت كردهاند، هرگز از طريق شبكه خريد نكردهاند و تنها ده درصد كاربران چيني به طور پايدار از طريق نت خريد ميكنند.
در حالي كه استفاده از شبكه در چين با سرعت زيادي در حال گسترش است ، رشد تجارت الكترونيک در اين كشور بسيار كندتر بوده است.
طبق بررسي انجام شده در مورد وضعيت كاربران در چين ؛ بيشتر اين افراد مرد ، زير 25 سال ، داراي تحصيلات بالا و از قشر بالاتر از متوسط جامعه هستند.
چين در حال حاضر بيش از 100 ميليون كاربر دارد و بعد از آمريكا بيشترين شمار كاربران را دارد.
اگر چه روند رشد اينترنت در چين سريع است ، هنوز درصد اندكي از مردم اين كشور از اينترنت برخوردارند. در حال حاضر تنها 8 درصد جمعيت چين به اينترنت دسترسي دارند و دسترسي به شبكه در مناطق شهري نيز زير 50 درصد است.
به گفته محققان ؛ علت اصلي روند كند تجارت الكترونيک در چين عدم اعتماد كاربران به سرويسهاي آنلاين و كيفيت كالاهايي است كه از طريق شبكه ارايه ميشود.