کد خبر: ۲۶۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای داعش

حامیان گروه تروریستی داعش در فضای مجازی اعلام کردند که شبکه ماهواره‌ای حامی داعش در لیبی به نام شبکه ماهواره‌ای "توحید" راه اندازی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در فضای مجازی آمده است که پیام این شبکه‌ "دعوت به توحید در اقصی نقاط جهان است.

منابع اعلام کردند که این شبکه در حمایت از تکفیری‌هاست.

از سوی دیگر، در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز شهر بنغازی در شرق لیبی سه تن کشته شدند.

منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که این خودروی بمب گذاری شده حامل سلاح‌های سبک وزن و مواد منفجره بود و جمعه شب به صورت ناگهانی در یکی از پارک‌ها منفجر شد.

از سوی دیگر، تجمع اعتراض آمیزی در میدان آزادی در شهر بنغازی برگزار شد و شرکت کنندگان در آن خواسته خود را برای برکناری نمایندگان پارلمان کنونی در طبرق (1500 کیلومتری شرق طرابلس) مطرح کردند.

در میدان شهدا در طرابلس پایتخت لیبی نیز صدها تن تجمع کرده و خواهان برکناری نمایندگان پارلمان طبرق شدند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت تصمیمات نمایندگان این پارلمان و به ویژه تصمیم آن برای درخواست از طرف‌های خارجی جهت مداخله در لیبی سر دادند.

همچنین ارتش لیبی اعلام کرد که 40 یمنی را که تصمیم داشتند به پایگاه‌های افراد تندرو در لیبی بپیوندند، بازداشت کرده است.

عبدالرازق الناظوری، رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی جمعه شب در سخنانی عنوان داشت: پس از اینکه افراد تندرو در درنه با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کردند این افراد از طریق دریا به لیبی آمدند تا از تندروها در درنه حمایت کنند.

از سوی دیگر منابع خبری در لیبی گزارش دادند که سرهنگ احمد عبدالجواد السعیطی، در ارتش ملی لیبی و فرمانده میدانی و فرمانده تیپ پیاده نظام در درگیری‌های شدید که در چندین محور در شرق کشور به وقوع پیوست کشته شد.

به ایسنا، در همین حال یک منبع نظامی عالی رتبه در نیروهای ویژه لیبی تصریح کرد که در جریان درگیری‌های رخ داده در بنغازی در دو ماه گذشته 130 تن از افسران، سربازان و افراد داوطلب کشته شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین