کد خبر: ۲۶۵۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

تبلیغ مواد مخدر صنعتی در آرایشگاه‌های زنانه

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان بوشهرگفت: تبلیغ مصرف مواد مخدر صنعتی در آرایشگاههای زنانه این استان نگران کننده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرهنگ 'وحید زرین کلاه ' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برای مقابله با این شیوه برنامه هایی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی گفت: اگر مصرف مواد مخدر صنعتی میان بانوان فراگیر شود باید هزینه جبران ناپذیری برای درمان آن پرداخت.

سرهنگ زرین کلاه افزود: هر چند تاکنون کارگاه یا محل تولید مواد صنعتی در استان بوشهر کشف نشده اما به دلیل دسترسی و آسان بودن مصرف، رویکرد اقشار مصرف کننده به سمت مواد مخدر صنعتی افزایش یافته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: برای ساماندهی و اجرای برنامه های مقابله ای به مجامع صنفی هشدارهای لازم ارائه شده است تا آرایشگاه های زنانه را از عواقب کار آگاه سازند. 

زرین کلاه گفت: به دلیل اینکه مواد صنعتی در کارگاههای زیرزمینی تولید می شود استاندارد خاص و کنترل شده ای بر تولید آن نیست به همین خاطر با تغییر دادن دوز مواد شیمیایی تغییراتی در آن انجام می شود که اثرات سوء مصرف منجر به از بین رفتن سلول های خاکستری مغز می شود.

وی افزود: سیاست کلی پلیس مبارزه با مواد مخدر مقابله ای است اما از ابتدای امسال رویکرد پیشگیری و آموزش را نیز سرلوحه کارها قرار داده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال با متلاشی کردن 67 باند دو تن و 550 کیلو گرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه از رشد 153درصدی برخوردار است.

وی گفت: از مجموع مواد کشف شده حشیش با یک تن و 546 کیلوگرم بیشترین فراوانی را دارد و تریاک نیز 971 کیلوگرم رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

زرین کلاه افزود: یک کیلو و 546گرم شیشه، 9 کیلوگرم هرویین و 21کیلوگرم نیز سایر مواد مخدر نیز در این مدت کشف شد.

وی گفت: در مدت یادشده 92 طرح محله محور به عنوان طرح ابتکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اجرا شد که به عنوان الگو نیز در ناجا شناخته شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: براساس طرح محله محور با همکاری مردم و بسیج محله های آلوده مواد مخدر شناسایی و پس از پایان طرح در همان روز نمایشگاه کشفیات برپا و برنامه های آگاهی بخشی اجرا می شود.

سرهنگ زرین کلاه گفت: جمهوری اسلامی ایران چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم راه مقابله با مواد مخدر کرده که سهم استان بوشهر نیز از این شمار به ترتیب 15 و شش است.

به گزارش ایرنا،‌ وی افزود: با توجه به شناور بودن جمعیت در استان بوشهر بویژه شهرستان عسلویه به دلیل محیط های کارگری هنوز آمار دقیقی از مبتلایان ،هرم سنی و جنسی معتادان مشخص نیست که طرح های سنجشی پلیس برای شناسایی و برنامه ریزی مقابله ای در دستور کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین