کد خبر: ۲۶۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

وزیر ارشاد: تئاتر، هنری پیشگیرانه در برابر ناهنجاری‌های جامعه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به نخستین جشنواره تئاتر خیابانی طلوع امید تاکید کرد: تئاتر، هنری پیشگیرانه در برابر ناهنجاری های جامعه است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، علی جنتی در پیامی به جشنواره تئاتر خیابانی طلوع امید که با همت سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود، آورده است: تئاتر خیابانی فرصتی جدی و هنری برای بسط اندیشه، پاسداشت حقیقت و شناخت واقعیت‎های اجتماعی است. 

جنتی افزوده است: در این شکل هنری نو ، اجتماعی و بسیار مردمی، هدف آن است تا از معنویت سازنده‎ای که حیات فردی و گروهی ما بدان سخت وابسته است، هرگز غفلت نشود. بنابر این نشان دادن دغدغه های درونی، دلشوره‎های جمعی و معضلات اجتماعی اقشار گوناگون به منظور طرح درست آن‎ها و یافتن پاسخ ملموس و کاربردی، از اولویت‎های اصلی این هنر بسیار مردمی به شمار می رود. 

وی در بخش دیگری از پیام آورده است: تردید نمی‎توان کرد، تأثیر سازنده و بی ‎واسطه‎ی نمایش خیابانی بر مخاطب مشتاق، گامی اساسی برای دفاع از ارزش‎های اخلاقی، تبلیغ آگاهی و تبیین هنجارهای اجتماعی است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در واقع تئاتر، هنر نمایش واقعیت‎های زندگی و دغدغه‎های درونی انسان برای دعوت به تفکر و تأمل، و فراخوانی است برای اصلاح خود و محیطی که از آن تأثیر می‎پذیریم. 

جنتی می افزاید: بدیهی است این هنر نمایشی برای ایرانیان فرهنگ‎پرور و فرهنگ‎دوست آن‎گاه باورپذیرتر می شود که به مسائل و دغدغه‎های اجتماعی نسل امروز و دردهای جامعه بپردازد و هدفش توجه‎دهی به سطوح عالی تربیتی باشد که از دل باورها و هنجارهای ارزش‎مدار ایران اسلامی برخاسته است و این نکته همان رسالت بی بدیل هنر برای هدایت و آگاهی‎بخشی است. 

وی همچنین یادآورد شده است: برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی (طلوع امید) توسط سازمان بهزیستی می‎تواند کارکرد هنر تئاتر را در ترسیم معضلات، دردها و ناهنجاری‎ها و همچنین چگونگی برخورد شایسته و سازنده و پیشگیرانه با ناهنجاری‎ها نشان دهد. 

جنتی افزود: این جشنواره همچنین می‎تواند مطلع همکاری هنری و فرهنگی سازمان بهزیستی با دیگر نهادهای هنری و فرهنگی ایران و حتی نهادهای مشابه جهان قرار گیرد، و از رهگذر عواطف انسانی، فرهنگ، اجتماع و مبانی اعتقادی سرزمین خود را تحکیم بیشتری بخشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام آورده است: تلاش مدیران فهیم سازمان بهزیستی و هنرمندان گران‎قدری را که در چارچوب این جشنواره با احساس مسئولیت، هنر تئاتر خیابانی را به ابزاری در جهت پیشگیری و تبیین مسائل و مشکلات اجتماعی به کار می‎بندند، ارج می نهیم و توفیق روزافزون آن‎ها را از ایزد منان مسئلت داریم.

نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی طلوع امید بهزیستی از 19تا 24 مهرماه در تهران برگزار می شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین