کد خبر: ۲۶۶۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

ارائه بسته خدمات دندانپزشکی افراد زیر 14 سال در سراسر کشور آغاز شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از آغاز ارائه بسته خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال از امروز یکشنبه در سراسر کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'انوشیروان محسنی بندپی ' در سفر یک روزه خود به یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه بسته خدمات دندانپزشکی از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تنها در سه استان گیلان، گلستان و اردبیل عملیاتی شده بود.

وی گفت: این بسته شامل ویزیت رایگان، آموزش،جرم گیری،فلورایدتراپی، پیشگیری و پرکردن رایگان شیارهای که در اثر کمبود فلوراید در دندان ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: این بسته خدمات دندانپزشکی ویژه افراد سنین پنج تا 14 سال و نیز زنان باردار در سطح روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر می باشد.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نحوه تامین منابع و فرایند عملیاتی کردن این گونه خدمات از سوی سازمان بیمه سلامت مشخص شده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن طرح تحول نظام سلامت و تلاش و اهتمام جدی دولت و شخص رییس جمهوری برای اجرای مطلوب و ارتقاء سطح رضایت مندی مردم افزود: همگامی و حمایت بی دریغ دولت در کنار همراهی وزارت رفاه و بهداشت و نیز تعامل سازمان های بیمه گر مهمترین نقطه قوت و تقویت اجرای دقیق این طرح جامع و ملی است.

محسنی بندپی گفت: اجرای طرح نظام سلامت علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و بستری به بیماران به نوعی از حقوق مردم بویژه نیازمندان و ازمنابع عمومی کشور نیز صیانت می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاهم انجام شده بین وزارت رفاه و بهداشت و نیز تاکید رییس جمهوری باید تمامی خدمات شامل اعمال مختلف جراحی عمومی، بیهوشی، کارهای داخلی، خدماتی و توانبخشی و ارایه خدمات دارویی در بیمارستان های دولتی انجام شود.

محسنی بندپی گفت: از آنجا که این گونه خدمات نیز افزایش حدود 120 درصدی با ارزش نسبی و بازنگری را برای دولت و بخش سلامت به دنبال داشته اما تاکید رییس جمهوری و اهتمام جدی وزارت بهداشت و رفاه همچنان بر کاهش میزان پرداختی از جیب مردم است.

وی تاکید کرد: در همین راستا و در اجرای فاز سوم بسته خدماتی طرح نظام سلامت نیز سهم پرداختی بیمار اکنون در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر از شش به سه درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: رویکرد اساسی این دولت اکنون به رفاه، تامین اجتماعی و سلامت عمومی مردم معطوف شده و امروز نیز مقوله سلامت در کشور بر خلاف رویه و رویکرد سال های گذشته اولویت اساسی دولت تدبیر و امید است.

دیدار با سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، کلنگ زنی ساختمان اداری بیمه سلامت استان، حضور در جلسه معارفه مدیرکل جدید و نیز نشست پرسش و پاسخ با کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان به بیماران از مهمترین برنامه های سفر یک روزه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به یاسوج است.

حضور در برخی بیمارستان های دولتی یاسوج و ارزیابی نحوه ارائه خدمات بیمه به بیماران در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز از دیگر برنامه های امروز انوشیروان محسنی بند پی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین