کد خبر: ۲۶۶۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

محورهای سخنرانی لاریجانی در ژنو

لاریجانی در مورد محورهای سخنرانی خود در این اجلاس خاطرنشان کرد:‌ وضعیت منطقه و مشکلات برخی کشورها به ویژه در حوزه تروریسم و بهانه‌هایی که برخی برای شلوغ‌تر کردن اوضاع می‌تراشند از جمله محورهای سخنانم در ژنو خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس درباره محورهای سخنرانیش در اجلاس بین‌المجالس جهانی گفت:‌ وضعیت منطقه و مشکلات برخی کشورها به ویژه در حوزه تروریسم و بهانه‌هایی که برخی برای شلوغ‌تر کردن اوضاع می‌تراشند از جمله محورهای سخنانم خواهد بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز یکشنبه پیش از عزیمت خود به ژنو به منظور شرکت در صدوسی و یکمین اجلاس جهانی بین‌المجالس، گفت: این اتحادیه ریشه‌دار است و در اجلاس کنونی در مورد موضوعات مهمی همچون تروریسم در جهان، مسئله کمبود آب، برابری جنسیتی و خشونت علیه زنان که برخی کشورها به آن دست به گریبان هستند بحث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کمیته‌های کاری درباره مسائل حقوق بشری نیز صحبت خواهد شد، اظهار داشت: جریانی به دنبال آن است که اتحادیه جهانی بین‌المجالس را که ساختار مشخص و جداگانه دارد به زیر نظر سازمان ملل متحد ببرد که در این مورد اختلاف نظرهایی میان اعضا وجود دارد.

لاریجانی از مذاکرات خود با رؤسای مجالس عضو اتحادیه جهانی بین‌المجالس در ژنو خبر داد و گفت: رایزنی‌هایی با رؤسای هیأت‌های شرکت کننده برخی شرکت‌ها در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی صورت خواهد گرفت.

وی در مورد محورهای سخنرانی خود در این اجلاس خاطرنشان کرد:‌ وضعیت منطقه و مشکلات برخی کشورها به ویژه در حوزه تروریسم و بهانه‌هایی که برخی برای شلوغ‌تر کردن اوضاع می‌تراشند از جمله محورهای سخنانم در ژنو خواهد بود.

به گزارش فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی ریشه برخی از این بهانه‌جویی‌ها را مسائل منطقه‌ای و برخی دیگر را مسائل بین‌المللی عنوان کرد و در ادامه گفت: در مورد موضوع برابری جنسیتی نیز سخنانی ایراد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین