کد خبر: ۲۶۶۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

دولت تدبیر و امید سلامت مردم را از حاشیه به متن آورده است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرد که سلامت مردم از حاشیه به متن آورده شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد سلامت از حقوق اولیه انسانهاست، افزود: در حوزه نظام سلامت ارکان مختلفی از جمله وزارت بهداشت و درمان، سازمان بیمه سلامت و نظام پزشکی مشغول به کار هستند و شرایطی را فراهم می کنند که مردم بتوانند خدمات سلامت را در ابعاد مختلف درمانی، بالینی و کلنیکی و بهداشت و سطح یک را دریافت کنند.

وی اظهارکرد: ظرف سه ماه 7میلیون و 500 هزار نفر در کشور برای پوشش بیمه همگانی درمان ثبت نام کردند که از تعداد تاکنون 5 میلیون و 700هزار نفر دفترچه درمانی گرفتند .

بیان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرد که بحث سلامت مردم از حاشیه به متن آورده شد و از اولویت یازدهم به اولویت اول تبدیل شده است.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در مجموع حدود 14 هزار میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص داد تا ما بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم و اقداماتی را انجام دهیم که ثمره این کار بزرگی و تحول افرین و بنیادی که دولت با همکاری مجلس انجام دادند برای مردم شیرین باشد.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص داده شده دولت به بخش سلامت مردم شامل چهار هزار و 800میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها، سه هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده، دوهزار 27 میلیارد تومان برای پزشک خانواده شهری، دوهزار میلیارد تومان برای کمک به بیماران صعب العلاج هزار میلیارد تومان برای مصدومان تصادفی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: امیدواریم در مرحله دوم طرح تحول سلامت با حمایت و برنامه ریزی که مجلس و دولت انجام دادند شرایطی فراهم شود که در سال 94 این طرح پایدار شود و نگاه باز به منابع بخش سلامت داشته باشند.

محسنی‌بندپی عنوان کرد: بیمه سلامت450 هزار نفر بیمه شده در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی با اشاره به احداث ساختمان مرکزی اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چند هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم کلنگ زنی شدند و مردم نیز متوقع کردیم اما همچنان همانطور و راکد مانده اند. منابع لازم این ساختمان آماده است و امیدوارم که مسئولان برای تسهیل در امر کار هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند تا به موقع به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهارکرد: امروزه یکی از شاخصهای ارزیابی هر دولتی توجه به مسایل اجتماعی است که مهمترین مسأله اجتماعی سلامت مردم است بنابراین مردم به اقدامات بیمه سلامت، بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمانی چشم دوخته اند.

محسنی‌بندپی همچنین گفت: حدود 600 قلم داروی صعب‌العلاج مورد حمایت 70 تا 90 درصدی بیمه سلامت و تامین اجتماعی قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت و درمان بسته‌های خدمتی به نام حمایت مالی در بخش بستری از بیماران صعب‌العلاج را در دستور کار قرار داده و بخشی از هزینه‌ها از منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت غربالگری و شناسایی به موقع بیماران سرطانی است، افزود: امیدواریم بتوانیم با شناسایی به موقع در زمینه هزینه‌ای آ‌نها صرفه‌جویی کنیم و اقدامات درمانی در تشخیص زودرس موثر باشد تا آنها را به هزینه‌های فلاکت‌بار بعدی دچار نکنیم.

محسنی‌بندپی اضافه کرد: با تعامل سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان بحث شناسایی و تشخیص به موقع پنج بیماری شایع سرطانی را در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم یدالله حسینی بعنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات انصاری مدیرکل سابق تقدیر شد.

همچنین در پایان این مراسم انوشیروان محسنی بند پی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از بخشهای جراجی، اورژانس و اتفاقات پذیرش و ترخیص بیماران، محل اقامتی برای همراهان بیماران و وضعیت هتلینگ بیمارستان شهید بهشتی بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت ترخیص و پذیرش بیماران قرار گرفت و صورت حساب ریز خدمات بیماران را بررسی و ابراز رضایت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین