کد خبر: ۲۶۶۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸

«اوو مورالس» بار دیگر رئیس جمهور بولیوی شد

«اوو مورالس» رئیس جمهور فعلی بولیوی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس به نقل از «تله‌سور»، «اوو مورالس» رئیس جمهور کنونی بولیوی با کسب بیش از 60 درصد از آرا برای سومین دور پیاپی برنده انتخابات ریاست جمهوری شد و این سمت را تا سال 2020 عهده‌دار خواهد بود.

«اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی در ساعات پایانی روز یکشنبه پس از مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات، پیروزی خود را با مردم جشن گرفت.

«مورالس» خاطرنشان کرد: از تمام خواهران و برادران بولیویایی خود تشکر می‌کنم، از تمام کسانی که ما را در رسیدن به این پیروزی یاری کردند؛ میهن آری، استعمار نه.

وی در مقابل تعداد زیادی از مردم که در مقابل مقر ریاست جمهوری تجمع کرده بودند از اعتماد و اطمینان ملت و کشور خود تشکر به عمل آورد و تصریح کرد که 2 مدل برای پیروزی در این نبرد مبارزه کردند، خصوصی‌سازی و ملی‌سازی؛ و ملی‌سازی با کسب بیش از 60 درصد از آرا پیروز شد.

«اوو مورالس» اذعان داشت شخصا و به نمایندگی از معاون رئیس جمهور و تمام کسانی که برای آزادی بولیوی مبارزه کردند، از ملت بولیوی به علت این پیروزی تشکر و قدردانی می‌کند؛ این پیروزی متعلق به تمام ملت‌های آمریکای لاتین و دنیایی است که با نظام سرمایه‌داری و امپریالیسم مبارزه می‌کند؛ این پیروزی به «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا و «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا تعلق دارد.

پس از مشخص شدن نتایج اولیه پیروزی «اوو مورالس» نامزد انتخاباتی جنبش برای سوسیالیسم با اختصاص بیش از 60 درصد از آرا، مردم بولیوی به خیابان‌ها ریخته و انتخاب مجدد وی را جشن گرفتند.

نظامیان جنبش برای سوسیالیسم، جنبش‌های اجتماعی، اتحادیه‌های کارگری و مردم بومی در میدان «موریو»  واقع در مقابل مقر ریاست جمهوری در شهر «لاپاز» پایتخت بولیوی تجمع کردند تا پیروزی انتخاباتی رئیس جمهور را در دوره بعدی ریاست جمهوری 2015- 2020 جشن بگیرند.

مردم شعارهای حمایت از رئیس جمهور را سر می‌دادند و تصاویر «ارنستو چه گوارا» قهرمان مبارز آمریکای لاتین را در دست داشتند.

طبق نتایج حاصل از شمارش سریع آرا توسط شرکت رای‌گیری خصوصی «ایپسوس»، «اوو مورالس» با کسب 60.5 درصد از آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه می‌باشد.

به گزارش فارس، طبق گزارش دیوان عالی انتخابات بولیوی به طور کلی مجموع رای‌دهندگان داخلی و خارجی در این انتخابات تعداد 6 میلیون و 245 هزار و 959 هزار نفر بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی دیروز با حضور 200 ناظر بین‌المللی در این کشور و برای اولین بار در 70 شهر از 33 کشور جهان همزمان برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین