کد خبر: ۲۶۶۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

اعلام نامزدهای جایزه ادبی «مدیسی» 2014

اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله دوم جایزه ادبی «مدیسی» فرانسه اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، پس از معرفی 13 رمان خارجی و 15 رمان فرانسوی به عنوان نامزدهای مرحله نخست جوایز مدیسی، اسامی نویسندگان برگزیده مرحله دوم این جایزه ادبی متشکل از هشت رمان فرانسوی و هفت رمان‌ خارجی اعلام شد.

«آنه اف. گارتا»، رییس هیات داوران این جایزه ادبی است که راه‌یافتگان به مرحله‌ی دوم را بدین شرح اعلام کرد:

رمان‌های خارجی: «مادادام» نوشته مارگارت اتوود؛ «لولا بنسکی» نوشته لیلی برت؛ «صورت فلکی از پدیده‌های حیاتی» نوشته آنتونی مارا؛ «نور کم‌سو» نوشته آنتونیو مورسکو؛ «خلسه‌های بی‌گناه» از تای سلاسی؛ «همه آن چیزی که هست» نوشته جیمز سالتر؛ «همه پرندگان» از اوی ویلد.

رمان‌های فرانسوی: «روح زنده» از ورونیک بیزو، «زبان پرندگان» از کلودی هونزینگر، «بلینز» از هدویگ ژانمارت، «قابل‌مشاهده در شب» از فرانک موبرت، «در سراسر جهان» از لوران ماووینیر، «عشق و جنگل» از اریک راینهارت، «پایانه تابشی» از آنتوان ولودین و «یعقوب، یعقوب» از والری زناتی.

به گزارش فیگارو، جایزه «مدیسی» 2014 روز چهارم نوامبر به برندگان نهایی اعطا خواهد شد.

جایزه‌ی ادبی «مدیسی» در سال 1958 راه‌اندازی شد تا نویسندگان خلاق را با وجود ناشناخته بودن‌شان در دنیای ادبیات مورد تقدیر قرار دهد. این جایزه در سال‌های اولیه تنها ویژه بهترین رمان فرانسوی بود، اما از سال 1970 بخش‌های رمان خارجی و سپس در سال 1980 بخش مجموعه مقالات نیز به آن افزوده شد.

از میان نویسندگان سرشناسی که تاکنون موفق به دریافت جایزه رمان خارجی «مدیسی» شده‌اند می‌توان به «پل آستر»، «اورهان پاموک»، «میلان کوندرا»،‌ «اومبرتو اکو» و «فیلیپ راث» اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین