کد خبر: ۲۶۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷

قبر پدر «اسکندر مقدونی» کشف شد

سرانجام پس از ماه ها تحقیق باستان شناسان مشخص شد قبری که در شمال یونان قراردارد متعلق به فیلیپ دوم پدر اسکندرمقدونی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرانجام پس از ماه ها تحقیق باستان شناسان مشخص شد قبری که در شمال یونان قراردارد متعلق به فیلیپ دوم پدر اسکندرمقدونی است.

دیلی میل گزارش داد؛ باستان شناسان پس از بررسی 350 تکه استخوان که در مقبره ای در161 کیلومتری سایت آمفیپولیس قرار دارد هویت پادشاه جاه طلب مقدونی را کشف کردند.

فیلیپ دوم که در 340 سال قبل از میلاد زندگی می کرد، شروع به فتح سرزمین های اطراف مقدونیه کرد ولی اردشیر سوم شاه ایران به او اخطار داد اگر دست از جاه طلبی های خود برندارد ایران از کشورهای ضعیف در مقابل جنگجویان مقدونی دفاع خواهد کرد.

در آن دوران «کشور ــ شهر » های یونانی که از سوی فیلیپ دوم پادشاه مقدونیه تهدید می شدند در مارس 342پیش از میلاد ( 2346 سال پیش) برای رفع خطر از خود متوسل به اردشیر سوم شاه ایران از دودمان هخامنشی شدند و اردشیر هم به پادشاه مقدونیه اخطار داد.

قبر پدر «اسکندر مقدونی» کشف شد

او تهدید کرد که اگر به این شهرهای کوچک که خطری برای او ندارند و حاکمیت و استقلال دارند حمله نظامی برد ، در این جنگ نابرابر ، ایران به دفاع از این شهرها خواهد پرداخت .

مورخان نوشته اند: این تهدید موثر واقع شد و فیلیپ دوم تا زمانی که اردشیر سوم در قید حیات بود از تصرف بقیه این « کشور ــ شهرها » خود داری کرد.

ضربه هایی که به استخوان ها وارد شده بود، نشانه ای شد تا باستانشناسان به هویت پادشاه مقدونی پی ببرند. درکنار قبر او، گور دیگری بود که در آن اسکلت زنی جنگجو قرار داشت. او احتمالا دختر' آته آ' پادشاه سکاها بوده است.

تحقیقات روی استخوان های فیلیپ دوم نشان می دهد که او از 'سینوزیت فکی (maxillary sinuses) رنج می برده است. سینوس فکی در زیر چشم و در استخوان گونه واقع است و این نوع سینوزیت باعث درد و احساس فشار در گونه ها می شود.

همچنین ضربه ای به چشم راست فیلیپ دوم وارد شده که او را از این ناحیه کور کرده است.

آثار ضربه هایی در دنده ها و زخمی در دست چپ او نیز مشاهده شده که احتمالا در اثر جنگ ایجاد شده است.

انتظار می رود مجموعه ای از عکس ها و میکروفیلم های این مقبره و جنازه ها در موزه باستان شناسانی تسالونیکی به نمایش گذاشته شود تا به گمانه زنی ها درباره هویت صاحبان این مقبره پایان دهد.

این استخوان ها نخستین بار در سال 1977 توسط باستان شناسان یونانی ' مانولیس آندرونیکوس' کشف شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین