کد خبر: ۲۶۶۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
حجت‌الله درویش‌پور در گفت‌وگو با «آفتاب» خبر داد:

فشار بر نمایندگان پیگیر ماجرای بورسیه‌ها در کمیسیون آموزش

برخی نمایندگانی که این روزها برای پیگیری پرونده تخلف‌های صورت‌گرفته در پرونده بورسیه‌ها پای کار هستند و دنبال واقعیت، از سوی برخی دیگر تحت فشار قرار گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حجت الله درویش‌پور در همین زمینه به آفتاب می‌گوید: «در کمیسیون به من می‌گویند چرا به سمت اصلاح‌طلبان غش می‌کنی و چرا اینقدر به ماجرای بورسیه‌ها گیر داده‌ای؟ همچنین گله دارند که چرا فلان مصاحبه تو از شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر می‌شود. این در حالی است که من با رسانه‌های ایرانی حرف می‌زنم و آنها هم مطالب را به نقل از رسانه ایرانی بر می‌دارند و مسوولیت این کار با من نیست.»

او همچنین افزود: «اطلاعات ما تا به اینجای کار نشان از آن دارد که اسامی نمایندگان و برخی فرزندان آنها در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی وجود دارد اما اسناد معتبر در این زمینه پس از اتمام بررسی‌ها منتشر خواهد شد.»

درویش‌پور درباره نحوه چینش کمیته تحقیق و تفحص درباره بورسیه‌ها که از سوی کمیسیون آموزش شکل گرفته نیز گفت: «طوری فهرست را – به جز یکی دو نفر- چیده‌اند که خبری از تخلف‌های صورت گرفته بیرون درز نکند، اغلب افراد موافق و همسو را در این کمیته گذاشته‌اند و به همین خاطر امیدواریم که دولت هر چه سریعتر مسائل مربوط به بورسیه‌های غیرقانونی را شفاف‌سازی کند.»

به گزارش آفتاب، یک سال پیش از آنکه رضا فرجی‌دانا بخواهد پرونده بورسیه‌های خلاف قانون را رو کند و در نهایت با ماجرای استیضاح مواجه شود، رحانی فضلی، رییس وقت دیوان محاسبات به سرنخ‌هایی از بورسیه‌های غیرقانونی اشاره کرد و در این زمینه اقامه دعوی کرده بود. تا اینکه نوبت به رضا فرجی‌دانا رسید و نوبت حضورش در وزارت علوم کابینه حسن روحانی. این حضور 9 ماهی بیشتر طول نکشید و حالا مشخص نیست که نتیجه رسیدگی به این پرونده چه خواهد شد، هر چه هست گویا نمایندگان پیگیر این پرونده هر از چندگاهی با گوشه و کنایه از سوی هم کمیسیونی‌های خود مواجه می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین