کد خبر: ۲۶۶۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸

بخشش یک محکوم به قصاص در آبیک

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: با رضایت اولیای دم یک پرونده قصاص، قاتل این پرونده پس از 11 سال حبس بخشیده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جواد یاوری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: در سال 82 متهم پرونده اقدام به قتل کارفرمای خود کرده بود که پس از بازداشت، به قتل، دفن و مخفی کردن جسد مقتول اعتراف کرد.

وی افزود: پس از اقرار قاتل، تحقیقات در خصوص پرونده این قتل آغاز می‌شود و مراحل بررسی و رسیدگی پرونده صورت می‌گیرد و از سوی دادسرا و دادگاه رأی قصاص صادر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: حکم صادره به دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شود و چند سال طول می‌کشد تا رأی اعلام شود که در نهایت، سال گذشته حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور واصل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تصریح کرد: با توجه به کم‌تجربگی، جوان بودن متهم و وضعیت خاصی که داشت به جای اجرای فوری حکم قصاص، تصمیم گرفته شد که از اولیای دم رضایت گرفته شود که در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد.

یاوری اضافه کرد: تا اینکه در آخرین جلسه‌ای که سال گذشته صورت گرفت از 10 نفر اولیای دم، توانستیم از هفت نفر رضایت بگیریم و بالأخره رضایت خود را اعلام کردند و سه نفر دیگر از اولیای دم باقی ماندند.

وی بیان کرد: دو هفته پیش آخرین جلسه‌ای که با سه نفر باقی مانده اولیای دم داشتیم از خون پدر خود گذشتند و به عفو قاتل رضایت دادند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از رضایت اولیای دم، متهم به قتل پس از 11 سال حبس که جنبه عمومی جرم نیز اجرا شده بود،بخشیده شد و هفته گذشته و در عید سعید قربان از زندان آزاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک یادآور شد: قتل نفس یعنی قتل عمد، عملی زشت و گناهی بزرگ است اما به دلیل شرایط خاصی که قاتل این پرونده داشت و با توجه به اینکه توان پرداخت همه دیه را نداشت، با حرکت خودجوش و همدلی تعدادی از مردم مبالغی جمع‌آوری شد و اولیای دم از خون عزیزشان گذشتند که این گذشت کار سختی بود.

یاوری یادآور شد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود هرگاه با دیگران مشکل دارند برای رفع آن به دنبال انتقام‌جویی نباشند چراکه عاقبت این کار، سپری کردن عمر و جوانی سال‌ها در زندان است، بنابراین لازم است شهروندان مشکلات خود را به قانون بسپارند اگر چه ممکن است رسیدن به حق طولانی باشد اما به حقشان می‌رسند.

وی از عفو و گذشت اولیای دم از خون مقتولشان تشکر و قدردانی کرد و گفت: سال گذشته نیز یک پرونده محکوم به قصاص منتهی به رضایت اولیای دم شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین