کد خبر: ۲۶۶۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

امنیت شهر شیعه‌نشین «بلد» تثبیت شد

یک فرمانده عملیاتی 'بلد'،شهر شیعه نشین استان صلاح الدین عراق روز چهارشنبه ضمن اعلام تثبیت امنیتی این شهر درباره شایعات مربوط به نزدیک شدن داعش به بغداد و کربلا گفت که قهرمانان به این شایعات می خندند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 'البلداوی' در باره آخرین وضعیت امنیتی منطقه به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت: بعد از هفته ها جنگ و گریز، اوضاع در این شهر، واقع در 85 کیلومتری شمال بغداد، به طور کامل تثبیت شده و زندگی طبیعی در آن جریان دارد.

وی اضافه کرد: با فداکاری های نیروهای امنیتی، ارتش و نیروهای مردمی، تلاش های داعش طی دو هفته گذشته برای نفوذ به این شهر ناکام گذاشته شد و آنان به عقب رانده شدند. 

البلداوی در عین حال گفت که آنها معمولا روزانه تحرکاتی دارند، به طوری که روز چهارشنبه (دیروز) سه نوبت تلاش کردند به نیروهای مدافع در منطقه تعرض کنند که هربار با دفاع این نیروها ناکام مانده و منطقه را ترک کردند. 

از این فرمانده محور بلد درباره اوضاع الضلوعیه در نزدیکی بلد سوال شد که وی گفت: هم اکنون بیشتر این شهر در اختیار نیروهای ماست و نیروهای مردمی همراه با عشایر الجبور و پلیس کنترل این منطقه را در اختیار دارند و بخش های کوچکی نیز در دست داعش است. 

البلداوی، همچنین در خصوص شایعات اخیر درباره نزدیک شدن داعش به بغداد و تهدید پایتخت و نیز کربلای معلی گفت: قهرمانان ما محکم ایستاده اند و به این شایعات می خندند. 

وی افزود: هدف دشمن جنگ روانی است، اما نمی داند که ما بچه های امام حسین(ع) و مرجعیت، مانند کوه ایستاده ایم. 

داعش طی هفته گذشته عملیات سنگین و همه جانبه ای را برای نفوذ به داخل بلد و تصرف آن تدارک دیده بود و سرانجام توسط نیروهای مدافع کیلومترها به عقب رانده شد. 

در عین حال نبرد در نزدیکی های بلد در الضلوعیه شهری در بخش شرقی دجله همچنان جریان دارد. مدافعان مردمی، عشایری و امنیتی عراق، توانسته اند نیروهای داعش را از بخش های مهمی از این شهر نیز عقب برانند.

بلد از توابع سامرا، مدفن امامزاده 'سید محمد' (ابوجعفر محمد بن علی الهادی)، فرزند امام دهم شیعیان است و در حقیقت یک شهر زیارتی نیز محسوب می شود. 

نیروهای داعش در روزهای گذشته تا نزدیکی های امامزاده سید محمد هم رسیده بودند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین