کد خبر: ۲۶۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰

پیش‌بینی حضور فیلم‌ها در جشنواره فجر

جشنواره فیلم فجر امسال هم شاهد حضور نام‌های شناخته شده در عرصه سینماست و هم قرار است سنگ محکی برای جوان‌ترها باشد؛ جوان‌هایی که تا امروز خبرهای زیادی از فیلم‌های‌شان منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کمتر از چهار ماه دیگر به برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر باقیمانده و سینماگران این روزها در تلاشند تا بتوانند فیلم خود را در مهلت مقرر، به این جشنواره برسانند.

احتمالا بتوان «محمد (ص)» و مجید مجیدی را معروف‌ترین فیلم و چهره‌ترین کارگردانان حاضر در فجر سی و سوم دانست که البته پس از اما و اگرهای زیاد، قرار شد این فیلم بدون حضور در بخش مسابقه، در فجر نمایش داده شود.

در بین کارگردانان پرسابقه‌ سینمای ایران هم خسرو سینایی با «جزیره رنگین»، بهمن فرمان‌آرا با «دلم می‌خواد»، کمال تبریزی با «دردسرهای شیرین»، عبدالحسن برزیده با «مزار شریف»، مجید جوانمرد با «آدم باش»، ابوالحسن داودی با «رخ دیوانه» و محمدعلی طالبی با «قول»، مسعود جعفری‌جوزانی با «ایران برگر»، یدالله صمدی با «پدر آن دیگری» و علیرضا رییسیان با «دوران عاشقی» برای حضور در فجر دورخیز کرده‌اند.

در میان کارگردانان جوان‌تر که در جشنواره‌های گذشته با فیلم‌های‌شان طرفدارانی پیدا کرده‌اند، می‌توان به افراد زیادی اشاره کرد. آنطور که تاکنون در خبرها منتشر شده، سامان مقدم با «نهنگ عنبر»، سیدروح‌الله حجازی با «مرگ ماهی»، نیکی کریمی با «شیفت شب»، مجید برزگر با «یک شهروند کاملا معمولی»، بهرام توکلی با «من دیه گو مارادونا هستم»، احسان عبدی‌پور با «ناهید»، کیوان علیمحمدی و امید بنکدار با «ارغوان»، عبدالرضا کاهانی با «استراحت مطلق» و هاتف علیمردانی با «مشرف به کوچه بی‌نام» و مصطفی شایسته با «خبر خاصی نیست» به جشنواره فجر درخواست بررسی آثارشان را خواهند داد.

و اما در بین فیلم‌های دیگر که در مراحل مختلف تولید هستند، می‌توان از آثار کارگردانان جوانی نام برد که بعضی از آن‌ها فیلم اولی یا دومی هستند و باید منتظر نتیجه تلاش آن‌ها در جشنواره فجر بود؛ فیلم‌هایی مانند «شکاف» کیارش اسدی‌زاده، «مردی که اسب شد» امیرحسین ثقفی، «مادر قلب اتمی» علی احمدزاده، «چاقی» راما قویدل، «قندون جهیزیه» علی ملاقلی‌پور، «دریا و ماهی پرنده» مهرداد غفارزاده، «جامه دران» حمیدرضا قطبی، «خانه دختر» شهرام شاه‌حسینی، «دو» سهیلا گلستانی، «جنجال در عروسی» سیدرضا خطیبی‌سرابی، «یحیی سکوت نکرد» کاوه ابراهیم‌پور، «احتمال باران اسیدی» بکتاش صناعی‌ها، «ضد نور» کاوه سجادی‌حسینی، «در دنیای تو ساعت چند است» صفی یزدانیان، «موقت» امیر عزیزی، «دایره داود» سیامک کاشف‌آذر، «خون به پا می‌شود» حماسه عظیمی‌پارسا، «آزادی مشروط» حسین مهکام.

علاوه بر این، طبق اخبار منتشر شده، عباس رافعی با «آوازهای سرزمین من»، احمد رمضان‌زاده با «حکایت عاشقی»، حسین قاسمی‌جامی با «مرواریدهای خلیج فارس»، «فرمول ۱۳» ناصر رفائی، «راحله» حسن نجفی، «فرار از قلعه رودخان» غلامرضا رمضانی، «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» قربان محمدپور، «شاباش» حامد کلاهداری، «مجرد چهل‌ساله» شاهین باباپور، «دوست من کجایی» امیرحسین عسگری، «مثل زندگی» نادر معصومی، «داره صبح میشه» یلدا جبلی، «روز میادا» فائزه عزیزخانی، ، «واله» قاسم جعفری، «تابو» خسرو معصومی، «بهمن» مرتضی فرشباف، «دربست» علی خامه‌پرست، «شانس، عشق، تصادف» آرش معیریان، «ما متهمیم» حامد امرایی و رهبر قنبری، «حضور» قاسم جعفری، «در مدت معلوم» وحید امیرخانی، «مبارک» محمدرضا نجفی‌امامی، «شاید یک معجزه» کرامت پورشهسواری، «چهارشنبه ۱۹ آبان» وحید جلیلوند، «جاده شهریار» وحید قاضی میرسعید، «وروجک‌ها» فرزاد اژدری، «پلیس مهدکودک» حسین قناعت و... برای حضور در جشنواره فجر امید دارند.

همچنین «مستانه» محمدحسین فرحبخش و «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» علی شاه‌حاتمی نیز می‌تواند در جشنواره فجر رونمایی شود اما کارگردانان آن‌ها قبلا اعلام کرده‌اند که فیلم‌های‌شان بدون حضور در جشنواره، اکران خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، علاوه بر این اسامی که حضور هر کدام در جشنواره فجر، منوط به تمام شدن فیلم در مهلت مقرر و انتخاب برای جشنواره است، افرادی مانند مسعود ده‌نمکی نیز به تازگی پروانه ساخت گرفته‌اند که معلوم نیست بتوانند در مهلت مقرر، فیلم‌شان را به جشنواره برسانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین