کد خبر: ۲۶۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

خون‌بازی در جشن عروسی

پسر جوان که در مراسم جشن عروسی در شهرستان خرم‌بید استان فارس دست به جنایت زده بود، ردیابی و بازداشت شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فرهیختگان، عصر چهارشنبه هفته گذشته به ماموران پلیس آگاهی شیراز خبر رسید که جشن عروسی در شهرستان خرم‌بید استان فارس به خون کشیده شده و یک پسر جوان به نام محمد با ضربه‌های چاقوی یکی از میهمانان جشن کشته شده است.

 با اعلام وقوع این حادثه، پلیس به محل برگزاری جشن عروسی رفت و جنازه خونین پسر جوان با هماهنگی قضایی به پزشکی‌قانونی فرستاده شد.  در این بین پلیس به بازجویی از میهمانان وحشت‌زده پرداخت.

 یک از میهمانان گفت: «محمد سرگرم صحبت با من بود که یک‌باره یکی از میهمانان به نام جواد به سوی او آمد و دعوا به پا شد. نمی‌دانم قبلش با هم چه بحثی داشتند. من سعی کردم آنها را آرام کنم. به آنها گفتم بهتر است خونسرد باشند تا در جشن عروسی دعوا به پا نشود، اما جواد به حرف‌هایم اهمیتی نداد. او که خیلی عصبانی بود، مقابل چشمان من و سایر میهمانان چاقو کشید و یک ضربه به گردن محمد زد. جواد بلافاصله فرار کرد و محمد قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس، از دنیا رفت.»  

به دنبال اطلاعاتی که میهمانان این جشن به پلیس دادند ردیابی عامل جنایت در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی جواد را در مخفیگاهش در شهر شیراز پیدا کردند و موفق شدند او را دستگیر کنند.

 در همین رابطه سرهنگ سعید ابوالحسنی فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌بید استان فارس گفت: «متهم در همان بازجویی‌های مقدماتی به قتل در جشن عروسی اعتراف کرد و با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد.

 تحقیق برای افشای ‌انگیزه این جنایت ادامه دارد.»  دعواهای خونین و جنایت‌هایی که در جشن‌های عروسی به پا می‌شود، کم نیستند؛ قتل‌هایی که به‌خاطر اختلافات خانوادگی، مستی، مسائل ناموسی و... رخ می‌دهد.
 

قتل‌هایی در شب‌های شادی

جنایتی که شامگاه یازدهم مهر امسال در یک جشن عروسی در یکی از روستاهای شهر تربت‌جام رخ داد، کام میهمـــانان را تلخ کرد و همه وحشــت‌زده بــه خانه‌هـــایشان بازگشتند.
پسر 17 ساله‌ای به نام رحمت عصر یازدهم مهر امسال از خانه پدری‌اش در روستای چشمه‌گل از توابع شهر تربت‌جام استان خراسان رضوی خارج شد و همراه دو دوستش به روستای بشیرآباد رفت. این پسر و دو دوستش بدون دعوت وارد خانه‌ای که جشن عروسی در آن برپا بود، شدند و سعی کردند برای سرگرم شدن کمی شیطنت کنند. صاحبخانه اما وقتی متوجه حضور میهمانان ناخوانده شد با آنها درگیر شد و در نتیجه رحمت 17 ساله با ضربه چاقوی مرد صاحبخانه در خون غلتید.
 
جلوگیری از یک حادثه

هشتم شهریور امسال نیز حضور ماموران کلانتری 171 مصطفی خمینی مانع از وقوع یک جنایت در جشن عروسی در پایتخت شد. وقتی خبر درگیری در جشن عروسی به ماموران کلانتری رسید آنان به محل اعزام شدند و دریافتند تعدادی زیادی زن و مرد که در جشن عروسی حضور داشتند به علت نامعلومی با چوب، چماق و قمه به جان هم افتاده‌اند.

 ماموران برای آرام کردن میهمانان وارد عمل شدند، اما آنها به سمت ماموران نیز حمله کردند. در این بین ماموران با شلیک تیر هوایی عاملان اصلی این درگیری را که دو مرد و سه زن بودند، دستگیر کردند.

در بررسی‌ها مشخص شد این درگیری به خاطر اختلافات قبلی میهمانان با یک شرور منطقه حسن آباد که در جشن حضور داشته، رخ داده است.
 
پلمب یک تالار پس از جدال خونین

بیست و ششم اردیبهشت 92 نیز بستگان عروس و داماد در یکی از تالارهای پذیرایی در خیابان «وحدت اسلامی» تهران با چاقو و قمه به جان هم افتادند. به دنبال این درگیری، پلیس به تالار موردنظر رفت و 20 متهم را دستگیر کرد. سه نفر از زخمیان به بیمارستان منتقل شدند و این تالار هم با حکم قضایی پلمب شد.
  
اعدام در انتظار عامل جنایت مستانه جشن عروسی

پسر جوان که در اوج مستی در یک جشن عروسی، دست به جنایت زده بود پس از محاکمه به اعدام محکوم شد و این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.  این جنایت شامگاه بیست‌ویکم تیر ۱۳۸۹ در «قرچک» ورامین رخ داد و مرد ۵۴ ساله‌ای به نام «مصطفی» با ضربه‌های چوب از پا درآمد.  پسر «مصطفی» گفت: «در خانه همسایه‌مان جشن عروسی برپا بود که چند پسر مست مقابل ساختمان ما آ‌مدند. به آنها اعتراض کردم و خواستم از مقابل خانه ما بروند، اما حرفم را گوش نکردند. آنها که مست بودند به من و پدرم حمله کردند و یکی از آنها با چوب به سر پدرم کوبید.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین