کد خبر: ۲۶۶۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

دزدی گداها پشت چراغ قرمز!

مالباختگان پس از شناسایی متهم ، در اظهارات خود عنوان کردند که "محراب . ف" به بهانه "تکدی گری" و بعضا "دست فروشی" ، به خودروهای آنها نزدیک و در یک لحظه با سوء استفاده از پایین بودن شیشه خودرو و قرار داشتن کیف پول و یا گوشی تلفن همراه بر روی صندلی یا داشبورد جلو ، اقدام به سرقت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیر دو سارق که در پوشش متکدی و دست فروش ، اقدام به سرقت از خودروها در پشت چراغ قرمز کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 21 روز سی‌ام مرداد ماه فردی با مراجعه به گشت کلانتری 140 باغ فیض به مأموران اعلام کرد که سارق گوشی تلفن همراهش را در بلوار میرزابابایی شناسایی کرده، بلافاصله مأموران کلانتری 140 به همراه این شخص به محل مورد نظر مراجعه و پس از دقایقی گشت زنی موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

در ادامه مالباخته پس از حضور در کلانتری ، در اظهاراتش به مأموران گفت : " در روز دوازدهم مرداد ماه امسال در خیابان آیت آلله کاشانی، سوار ماشین و در پشت چراغ راهنمایی و رانندگی منتظر سبز شدن چراغ بودم که این شخص به بهانه تکدی گری ، از سمت راننده به ماشینم نزدیک شد و در یک لحظه دست خود را به سمت گوشی تلفن همراهم دراز کرد و با سرقت گوشی که آن را جلوی فرمان خودرو گذاشته بودم ، در مسیر خلاف جهت حرکت خودرو به سرعت شروع به دویدن کرد و من نیز به علت ترافیک پشت چراغ قرمز نتوانستم به تعقیب وی بروم تا اینکه امشب و به صورت کاملا اتفاقی مجددا او را دیدم و شناسایی کردم ".

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع موبایل قاپی و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، که با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان با بررسی سرقت های مشابه به شناسایی ده‌ها مالباخته در مناطق غرب تهران بویژه در مناطق شهرک قدس ( غرب ) ، ستارخان ، سعادت آباد ، اشرفی اصفهانی و آیت الله کاشانی شدند که به همین شیوه و شگرد و در پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی مورد سرقت کیف ، گوشی تلفن همراه و ... قرار گرفته بودند.

مالباختگان پس از شناسایی متهم ، در اظهارات خود عنوان کردند که "محراب . ف" به بهانه "تکدی گری" و بعضا "دست فروشی" ، به خودروهای آنها نزدیک و در یک لحظه با سوء استفاده از پایین بودن شیشه خودرو و قرار داشتن کیف پول و یا گوشی تلفن همراه بر روی صندلی یا داشبورد جلو ، اقدام به سرقت کرده است.

متهم "محراب . ف" ( 25 ساله ) که پس از شناسایی از سوی ده ها مالباخته چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به ده ها فقره سرقت پشت چراغ راهنمایی و رانندگی و همچنین سرقت های گوشی تلفن همراه ، گردنبند و کیف قاپی از عابران پیاده اعتراف و یکی از بچه محل های خود به‌نام هادی را به عنوان همدست خود در سرقت ها معرفی کرد که با شناسایی مخفیگاه "هادی . م" ( 24 ساله ) در منطقه مهرآباد جنوبی ، این متهم نیز در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

محراب که از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر است و به مصرف شدید موادمخدر از نوع شیشه نیز اعتیاد دارد، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: حدود شش ماه است که با هادی به شیوه سرقت در پوشش تکدی گری و دست فروشی مشغول به سرقت هستیم . گاهی اوقات نیز با موتور هوندا 125 هادی و به صورت عبوری اقدام به گردنبندقاپی ، موبایل قاپی و کیف قاپی از رهگذران می کنیم ".

سرهنگ کارآگاه افشار احسانی فر ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به شناسایی ده‌ها مالباخته ای که موفق به شناسایی متهمین شده و اعتراف صریح متهمین پرونده به سرقت های متعدد در طول شش ماهه گذشته ( از اوایل سال جاری ) در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران ، قرار قانونی برای هر دو متهم پرونده صادر و در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند و تحقیقات از آنها برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است ".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین