کد خبر: ۲۶۷۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

تعطیلی 8 شهر در اردبیل به دلیل بارش برف و سرما

در آخرین روزهای اولین ماه پاییز این فصل هزار رنگ این بار شنل سفید بر تن کرد تا بارش برف مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی را در هشت شهر اردبیل به تعطیلی بکشاند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس، بارش برف که با شدت همچنان ادامه دارد صبح امروز مردم اردبیل را غافلگیر کرد به طوری که بسیاری از دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرده و در تردد روزانه مردم نیز اختلال به وجود آورد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در اردبیل، نیر، نمین، سرعین، هیر، لاهرود، ارشق، مشگین‌شهر، در نوبت صبح تعطیل است و در بقیه مقاطع تحصیلی مدارس باز می‌باشد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز که به اذعان کارشناسان هواشناسی سامانه بارشی فراتر از انتظار آنها عمل کرده و منجر به بارش برف در شهرهای مختلف استان شده است اعلام کرد که این وضعیت بارشی تا عصر امروز به شکل متناوب در اردبیل ادامه دارد.

بر همین اساس سیستم قوی بارشی که از عصر دیروز وارد اردبیل شده و زمینه بارندگی‌های بسیار خوبی را بعد از خشکسالی 6 ماهه فراهم کرده است و اسباب خوشحالی کشاورزان و زارعان را فراهم کرده در مناطق کوهستانی منجر به افت دما و بارش برف شده به طوری که بیشترین بارش برف در شهرهای سرعین،‌ اردبیل،  نیر و نمین اتفاق افتاده  و در شمال این استان که هوای گرمسیری را دارد بارش‌ها به شکل باران است.

بیشترین بارش در سرعین با 50 میلی‌متر، گرمی با 48 میلی‌متر، اردبیل با 47 میلی‌متر، نیر با 36 میلی‌متر و پارس‌آباد با 15 میلی‌متر در شبانه‌روز گذشته اتفاق افتاده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد با خروج این سامانه از فردا برودت هوا و سرما اکثر مناطق استان اردبیل را در بر می‌گیرد که کاهش دما تا 10 درجه زیر صفر اتفاق می‌افتد.

اما بارش رحمت الهی که حال و هوای خاص بر نخستین ماه پاییز به اردبیل بخشیده و حریر سفید برف بر تن این ماه هزار رنگ خودنمایی می‌کند در کنار خوشحالی زارعان و کشاورزان مشکلات ترددی را نیز در اول صبح برای هموطنان به وجود آورده به طوری که به دلیل شرایط جوی خاص بسیاری از اهالی که با لباس عادی از منزل خارج شده بودند غافل‌گیر شده و این شرایط آنها را مجبور کرد تا به پوشیدن لباس‌های گرم روی آورند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز از هموطنان خواست تا در تکان دادن درختان که هنوز شاخه‌های آنها برگ‌های سبزی را دارند همت کنند تا این بارش برف سبب شکسته شدن شاخ و برگ‌ها نشود.

حمید رفیعی عنوان کرد: همراه با کارگران شهرداری از اول صبح کارکنان و پرسنل سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز در پارک‌ها، بوستان‌ها و مناطق مختلف حضور پیدا کرده و اقدام به تکان دادن درختان برای ریختن برف سنگینی شده‌اند که از دیشب آغاز به بارش کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین