کد خبر: ۲۶۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۲۳

فيشينگ،مایکروسافت را به تکاپو انداخت

آفتاب‌‌نیوز : مايكروسافت اعلام كرده است ؛سه شركت كيوتا، مارك مانيتور و اينترنت آيدنتيتي را به منظور حفاظت كاربران محصولات خود در برابر حملات اينترنتي فيشينگ، به همكاري دعوت كرده است.

به گفته سامانتا مك منوس، يكي از مديران امنيتي مايكروسافت، اين شركت از گزارش‌هايي كه اين سه شركت از حملات فيشينگ جمع آوري كرده‌اند استفاده کرده و از اين اطلاعات براي تقويت فيلترهاي ضد فيشينگ خود و حفاظت از كاربران استفاده خواهد كرد.

فيشينگ به حملاتي گفته مي‌شود كه تبه‌كاران اينترنتي در آن از وب سايت‌هايي با ظاهري مشابه سايت‌هاي شناخته شده و قابل اطمينان استفاده كرده و كاربران را به سوي اين سايت‌هاي دروغين هدايت مي‌كنند و با جلب اطمينان كاربران، اطلاعات شخصي آن‌ها نظير كلمات عبور، اسم رمزها و يا شماره‌هاي كارت‌هاي اعتباري آن‌ها را مي‌ربايند.

تكنولوژي ضد فيشينگ شركت مايكروسافت در نسخه‌ هفتم مرورگر اينترنت اكسپلورر قرار داده شده است كه با نسخه‌ بعدي سيستم ‌عامل ويندوز يعني ويندوز ويستا عرضه خواهد شد و كاربران ويندوز XP مجهز به سرويس پك ۲ نيز قادر خواهند بود از اين مرورگر اينترنتي استفاده كنند.

علاوه بر اينترنت اكسپلورر ۷، تكنولوژي Smart Filter اين شركت نيز كه براي حفظ امنيت كاربران ايميل هات‌ميل و همچنين نرم‌افزار Outlook استفاده مي‌شود، به اين تكنولوژي جديد ضد فيشينگ مجهز خواهند شد.

طبق توافقنامه جديد، سه شركت امنيتي كيوتا، مارك مانيتور و اينترنت آيدنتيتي به محض شناسايي يك وب سايت آلوده از نوع فيشينگ، آن را به مايكروسافت گزارش مي‌كنند تا اين شركت آن سايت را فيلتر كند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین