کد خبر: ۲۶۷۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
هنوز گزارش نیروی انتظامی به کمیسیون امنیت ملی نرسیده است

بررسی اسیدپاشی‌های اصفهان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

محمد صالح جوکار، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی از مطرح‌شدن ماجرای اسیدپاشی به زنان اصفهانی در کمیسیون امنیت ملی خبر داد. جوکارهمچنین اعلام کرد تاکنون گزارش نهادهای ذی‌ربط به کمیسیون امنیت ملی نرسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: این نماینده مجلس اعلام کرد به محض رسیدن گزارش‌های کافی کمیسیون امنیت ملی جلسه تشکیل خواهد داد. جوکار به خبرنگار «آفتاب» گفت: احتمالات زیادی درباره انگیزه افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، وجود دارد. ممکن است برخی با تفاسیر شخصی و کاملا غلط از قانون دست به این عمل ناصواب زده باشند .

جوکار ادامه داد: در مقابل بعید هم نیست عده‌ای بخواهند با اقدامات اینگونه نا امنی به وجود آورده؛ مجلس را تحت فشار قرار داده و از تصویب لایحه حمایت از ناهیان امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری کنند. طرح حمایت از ناهیان امر به معروف و نهی از منکر  فقط از تذکر لسانی حرف زده است و با اینگونه اقدامات قطعا مخالف است.

 جوکار افزود: به نظر من نیروی انتظامی باید تمامی توان خود را برای کشف این ماجرا به کار بگیرد  تا این افراد از هر دسته و گروهی که هستند با اشد مجازات تنبیه شوند.

به گزارش آفتاب، این اظهارات درحالی از سوی عضو کمیسیون امنیت ملی دنبال بیان شده است که شب گذشته معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان در خصوص پرونده اسيدپاشي‌هاي اخيراعلام کرده است اقدامات امنيتي که براي مقابله و دستگيري عاملان اين جنايت انجام شده است قابل رسانه‌اي شدن نيست، اما شهروندان استان اصفهان بدانند که مسئولان استاني همه توان و انرژي خود را براي رسيدن به نتيجه نهايي به کار گرفته‌اند.

در این میان تازه‌ترین اخبار از اسید‌پاشی‌های تازه در اصفهان حکایت می‌کند. حوالی ساعت 11 روز گذشته در اصفهان، یک موتورسوار دوترکه به سمت 3 دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آنها به خاطر پاشیدن اسید در قفسه سینه در دم، جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند. 

اسیدپاشی‌هایی زنجیره‌ای در اصفهان درحالی انجام می‌شود که ترس و وحشت عمومی بر شهر اصفهان سایه افکنده است. با اینکه امام جمعه اصفهان این اقدام را محکوم کرده است اما وی چندی پیش اعلام کرده بود که امر به معروف و نهی از منکر باید فراتر از تذکر لسانی باشد. 

بسیاری از شخصیت‌های مذهبی تاکنون با افراطی‌گری گروه‌های تندرو مخالفت کرده‌اند. حجت الاسلام فاضل میبدی در گفت‌وگو با «آفتاب» گفته بود که ارعاب و تهدید مردم منکر محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
0
1
اقايان ..... به فكر امنيت مردم بى دفاع ...باشند باشد كه روزى عدالت خدا برقرار شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین