کد خبر: ۲۶۷۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

برنامه‌های تلویزیونی محرم ۹۳ اعلام شد

نشست خبری اعلام ویژه برنامه های دهه اول محرم شبکه های سیما با حضور حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما و خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاری برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آفتاب: نسم نوشت: حسن گروسی دبیر شورای معارف سیما در این نشست خبری گفت: گفتمان اصلی رسانه ملی در محرم سال 93 فرهنگ حسینی و بصیرت دینی است. براین اساس برنامه ها با راهبرد های احیای دین، استقلال طلبی، بازخوانی و تبیین رفتار سیاسی امام حسین(ع)، بیان زمینه ها و عوامل موثر بر قیام امام حسین (ع)، جلوه هایی از عزت حسینی با تاکید بر تقویت نسل عاشورایی است.

وی افزود: 29 سیاست در برنامه سازی براساس راهبردهای گفته شده به شبکه ها ابلاغ شده است تا آنها بر این اساس برنامه های مورد نظر را تولید و پخش کنند. بر این ساس شبکه اول سیما وظیفه تبیین مولفه های مهم نهضت امام حسین (ع)، شبکه دوم تبیین نقش قیام سیدالشهدا بر حریم خانواده، شبکه سوم ارتقاء سطح اخلاق و بصیرت جوانان، شبکه چهار تاثیر فرهنگ عاشورایی بر تمدن ایرانی اسلامی، شبکه تهران بازخوانی و تبیین رفتارهای سیاسی امام حسین (ع)، شبکه قرآن تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی با الهام از روایات و شبکه جام جم وظیفه بررسی نگاه جهانی به قیام عاشورا را در دستور کارخود دارند.

پخش پرده نشین، رخنه و نامه های شفاهی از شبکه های یک، دو و سه

گروسی ادامه داد: در حوزه برنامه های نمایشی سیما شبکه یک سریال "پرده نشین" به کارگردانی بهروز شعیبی را پخش می کند. شبکه دو سریال "رخنه"، "تا آخرین نفس" و "بزرگمرد کوچک" را پخش می کند. همچنین برنامه های دیگری چون "قصه های ناخوانده"، "وقتی ابرها پایین می آیند" را پخش می کند. شبکه سه نیز برنامه های طوطیا، خطبه عشق، مصباح و مستند نامه های شفاهی را در این ایام پخش می کند.

پخش برنامه گفتگوی تنهایی و آواهای حسینی از شبکه چهار سیما

دبیر شورای معارف سیما خاطرنشان کرد: شبکه چهار برنامه "گفتگوی تنهایی" را برای پخش آماده دارد. همچنین برنامه های کتابشناسی عاشورایی، تاریخ عاشورا و ادبیات آیینی را نیز برای پخش آماده دارد. برنامه ترکیبی آواهای حسینی نیز از این  شبکه پخش می شود.

پخش سریال سرگشته از شبکه قرآن در ایام محرم

وی تصریح کرد: شبکه تهران نیز برای ایام محرم برنامه های نغمه عشاق، دلداده های حسینی، درس های عاشورایی و آیه های سرخ را درنظر گرفته که روی آنتن می رود. همچنین شبکه قرآن نیز سریال "سرگشته" که قبلا تولید و پخش شده را بازپخش می کند. برنامه چاوش نیز قرار است تا از این شبکه پخش شود. مستند "مرثیه خورشید" نیز قرار است تا از شبکه قرآن پخش شود.

گروسی اضافه کرد: مسابقه "فردوس" ویژه محرم، مسابقه "نور مبین" و برنامه "حدیث معرفت" نیز که در برنامه خود به معرفی عزاداری استان ها می‌پردازد نیز از شبکه قرآن سیما پخش می شود.
پخش مستند های پیرغلامان و پشت فرات از شبکه مستند

دبیر شورای معارف سیما ادامه داد: شبکه مستند مجموعه "پشت فرات"و مستند های پیرغلامان، مثبت هفتاد، نردبان، عاشوراییان، با پای دل سفر کن، ضریح عشق را دردستور پخش دارد. شبکه جام جم نیز برنامه ترکیبی حسینیه، معراج عشق و مستند گزارشی پنجره را برای پخش درنظر گرفته است.

پخش انیمیشن های عاشورایی از شبکه پویا

وی ادامه داد: شبکه پویا روزانه انیمیشن های سینمایی پخش می کند که از جمله آنها می توان به انیمیشن های عاشوراییان، خورشید نینوا و علمدار کربلا اشاره کرد. همچنین شبکه نسل جدید "تماشا" نیز سریال های محرمی را از اول ماه محرم تا اربعین هر شب ساعت 23 پخش میکند. این سریال ها شامل پریدخت، خون بها، یک تکه زمین و زمانی برای عاشقی  هستند.

پخش برنامه حبیب دلها از شبکه سلامت

گروسی گفت: شبکه سلامت برنامه "حبیب دلها" را برای ماه محرم طراحی کرده که به بهداشت تغذیه و محیط های عزاداری سطح کشور می پردازد. همچنین شبکه "اچ دی" نیز برای نخستین بار سریال "مختارنامه" داوود میرباقری را با کیفیت "فول اچ دی" هر شب ساعت 12 شب پخش می کند.

دبیر شورای معارف سیما اظهار کرد: شبکه افق نیز برنامه های متعددی را درنظر گرفته که من اینجا هنوز دلتنگم، نوار هدایت، زائر سرای مهران، ضامن آهو، یادداشت های عراق و برنامه "عصر خمینی (ره)" از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: حاج منصور ارضی، حاج صادق آهنگران، عزاداری مرحوم سید محمد کوثری در محضر امام خمینی را در شبکه یک داریم. همچنین در این شبکه سخنرانی های مرحوم حاج آقا تهرانی، مصباح یزدی، قرائتی و رحیم‌پور ازغدی پخش می شود.

گروسی ادامه داد: شبکه دو نیز سخنرانی مرحوم آیت الله حق شناس، حسین انصاریان، پناهیان و شهاب مرادی را پخش می کنند و از حاج محمود کریمی، حاج احمد واعظی، فخری، موذن زاده و محسن طاهری نیز برنامه های پخش می شود.

پخش سخنرانی حجتالاسلام خوشبخت از شبکه سه سیما

دبیر شورای معارف سیما خاطرنشان کرد: شبکه سه نیز در برنامه های خود سخنرانی حجت الاسلام خوشبخت، طباطبایی، رفیعی و کارشناسان برنامه سمت خدا و مداحی مداحانی از قبیل سعید حدادیان، محمدرضا طاهری و حاج مهدی سلحشور را درنظر گرفته است.

وی در پایان گفت: شبکه چهار مداحی های حاج مرتضی طاهری، حاج حسن خلج، سید محمد موسوی و ابوالفضل بختیاری را از این شبکه پخش میکند و شبکه پنج نیز مداحی هایی از قبیل سماواتی، احمد چینی، سازور، سید مجید بنی فاطمه و سخنرانی های حجت الاسلام صدیقیو هاشمی نژاد را پخش می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین