کد خبر: ۲۶۷۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

والدین، تنبلی چشم را جدی بگیرند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر جدی گرفتن طرح تنبلی چشم، معاینات به‌موقع را مانع ابتلاء کودکان به نابینایی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: "مرتضی مکاریان" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: سنجش تنبلی چشم در کودکان بین سه تا شش سال به منظور جلوگیری از نابینایی کودکان اجرا می‌شود، چرا که زمان پیشگیری از تنبلی چشم زیر شش سال است و در صورتی که این زمان سپری شود آسیب‎های مادی، معنوی و روحی بسیاری برای فرد و خانواده وی خواهد داشت.

این مسئول افزود: خانواده‎ها باید مطلع باشند که عدم شرکت در این طرح می‌تواند زمینه ابتلاء فرزندان آنان به تنبلی چشم و در نهایت نابینایی را فراهم کند، در حالی که هزینه شرکت در این طرح 9000 ریال است که برای هیچ یک از خانواده‎های شهری و روستایی مبلغ سنگینی به شمار نمی‌رود.

وی همچنین ادامه داد: آمارهای ارائه شده در رابطه با اجرای طرح سنجش تنبلی چشم در سطح استان نیز باید راستی‌آزمایی شده و با ارقام پایه موجود مقایسه و بررسی شود.

مکاریان با اشاره به بالا بودن آمار تنبلی چشم در شهرستان طارم، تصریح کرد: بالا بودن این میزان باید با هماهنگی با دانشگاه علوم‌پزشکی به شکل دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اساسی برای رفع این چالش مورد بررسی واقع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین