کد خبر: ۲۶۷۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

این وضعیت یک چهره ماندگار است

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است: تمام تلاش خود را برای تصویب قانون «تخصیص یک درصد از بودجه‌ی عمرانی برای خرید آثار هنرهای تجسمی توسط ادارات دولتی» به کار خواهد بست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: علی اکبر صادقی نقاش و استاد هنرهای تجسمی، در باره این طرح که سالهاست میان مجلس و وزارت ارشاد معلق مانده است، به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: «متاسفانه در کشور ما به هنر و هنرمند آنطور که شایسته است توجه نمی‌شود.»

علی اکبر صادقی درباره سابقه چنین طرح‌های حمایتی می‌گوید: «تا‌کنون هیچ طرح حمایتی هنرمندان تجمسی را شامل نشده است که هیچ، وزارت ارشاد هم هنوز من را بیمه نکرده است. پیش‌تر از این هم گفته ام، من 77 سال سن دارم با اینحال روزی 7 الی 9 ساعت کار و فعالیت می کنم تا بتوانم هزینه‌های زندگیم را بپردازم. این وضعیت یک چهره ماندگار است. ببینید وضعیت یک فرد گمنامی که همه عمر خود را وقف هنرش کرده است چگونه است! البته وزارت ارشاد بارها تلاش کرد برای هنرمندان اقداماتی انجام دهد اما نتیجه‌ای حاصل نشد. اکنون در چنین شرایط سختی، معاونت هنری وزارت ارشاد می خواهد دولت را متوجه قشری به عنوان هنرمند بکند. ای کاش بشود، من به آینده خوشبینم. این طرح در صورت تصویب می‌تواند به بهبود وضعیت هنرمندان کمک کند.»

صادقی می‌گوید: در خارج از ایران  آثار هنریش ارزش بیشتری نسبت به ایران دارند.

 وی ادامه می دهد: «در خارج از ایران حراجی‌هایی برگزار می‌شود که آثار هنرمندان ایرانی عرضه می‌شود. اتفاقا پرطرفدار هم هستند. اما من هنرمند بازاری نیستم. برایم مهم این است که اثرم در کشورخودم بماند.»

این نقاش سبک سورئالیسم می‌افزاید: «من بارها در خارج از ایران مورد تقدیر قرار گرفته‌ام. اما آرزو دارم در کشور خودم آنگونه که شایسته و درخور مقام هنرمند است با من و همکارانم برخورد شود. هنرمند به پشتوانه و حمایت نیاز دارد. امیدوار هستم دولت مسیر تعامل سازنده با هنرمندان را به زودی هموار کند.»

جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا در سال 1978 برای کتاب "عبادتی چون تفکر نیست"، جایزه اول جشنواره لایپزیک در سال 1980 به عنوان زیباترین کتاب پیروزی و جایزه اول گرافیک برای بهترین تصویر گری کتاب سال تهران در سال 1368 از جمله جوایزی است که صادقی تا کنون دریافت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین