کد خبر: ۲۶۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۹

انتقاد شديد ناول از گزارش مايکروسافت

آفتاب‌‌نیوز : شرکت مايکروسافت اخيرا در جريان همايش Microsoft IT Forum 2005 نتايج يک تحقيق مطالعاتي را منتشر کرد که نشان مي‌دهد سيستم‌عامل ويندوز از هر لحاظ نسبت به لينوکس قابل اعتمادتر و مديريت آن آسان‌تر است.

اين تحقيق که توسط شرکت Security Innovation و با بودجه مايکروسافت انجام شده است نتايج به‌کارگيري ويندوز و لينوکس را در بلندمدت بررسي مي‌کند. در اين بررسي به طور مشخص سيستم‌عامل‌هاي ويندوز سرور 2003 و نسخه‌هاي 8 و 9 لينوکس SUSE Enterprise مورد بررسي و مقايسه قرارگرفته‌اند. 

مدير روابط عمومي ناول در يادداشت شديد الحن خود اين گزارش را تلاشي براي پريشان‌کردن و گمراه‌کردن بازار ناميده و تاکيد مي‌کند: مطالعات مستقلي که در اين زمينه صورت گرفته پي در پي لينوکس را به صورت عمومي و SUSE Enterprise‌ را به طور خاص به عنوان پلاتفرم‌هايي امن، قابل اعتماد و پشتيباني شده مورد تاييد قرار مي‌دهند.

شرکت مايکروسافت که مدتي است با اختصاص دادن يک سايت ويژه به نشر گزارش‌هاي مربوط به مقايسه ويندوز و لينوکس، کارايي سيستم عامل لينوکس را دائما مورد انتقاد قرار مي‌دهد، هفته گذشته با انتشار اين گزارش جديد موج ديگري عليه لينوکس به راه انداخته بود.

مارتين تيلور يک مدير بخش استراتژي پلاتفرم در شرکت مايکروسافت هنگام انتشار اين گزارش گفت: به موازاتي که کسب‌وکارهاي گوناگون مي‌کوشند قابليت‌ها و توانايي‌هاي خود را به مرور زمان افزايش دهند، مشتريان متعددي به ما گفته‌اند که در رويکرد خود به لينوکس به ديوار برخورد کرده‌اند و با مشکلات عمده‌اي در زمينه قابل اعتماد و اتکا بودن (Reliability) لينوکس روبرو هستند که هزينه تمام شده مالکيت و استفاده از نرم‌افزار (TCO) را افزايش داده است.

تيلور اضافه کرد: اين مطالعه نشان مي‌دهند که اگر مديران IT به ويندوز تکيه کنند بهتر مي‌توانند از سيستم نگهداري کنند و در همان حال به صورت قابل پيش‌بيني و با ثبات‌ بيشتري به ارائه قابليت‌هاي جديد در مجموعه خود بپردازند.

مدير روابط عمومي ناول در پاسخ به اين اظهارات، ادعاي مايکروسافت را درباره اينکه لينوکس داراي مشکلات جدي در زمينه سازگاري و Interoperability است مورد پرسش قرارداده و مي‌نويسد: ناول به طور مداول به فهرستي حاوي نام بيش از 700 شرکت مستقل سازنده نرم‌افزار که براي اين سيستم عامل برنامه مي‌سازند اضافه مي‌کند و تاکنون بيش از 1800 محصول گواهي تاييد از ما گرفته‌اند.

بارني مي‌گويد مشکل سازگاري در لينوکس مساله‌اي مربوط به گذشته است و مي‌افزايد: اين درحالي است که ويندوز همچنان با مشکلات امنيتي عمده‌اي روبروست و مشتريان اين سيستم‌عامل مادامي که معماري ويندوز بازسازي نشود با پيامدهاي مالي اين مشکلات دست به گريبان خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین