کد خبر: ۲۶۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۶

دروغ پراکنی های منافقین در آستانه نشست شورای حکام

آفتاب‌‌نیوز : وی که در مصاحبه ای مطبوعاتی در واشنگتن سخن می گفت، مدعی شد که وزیر دفاع ایران در 20 کیلومتری جنوب شرقی تهران تونل هایی را احداث کرده است تا بتوانند طرح های استراتژیک مخفیانه ای را برای ساخت موشک هایی با توانایی حمل کلاهک های هسته ای به اجرا درآورند که البته این طرح با کمک پیونگ یانگ صورت گرفته است. جعفرزاده مدعی شده که گروه های مختلف ایرانی ازجمله گروه صنایع همت در برنامه هسته ای ایران نقش داشته اند. وی همچنین ادعا کرد که شاهدان عینی گفته اند که ساخت این تسهیلات از سال 1989 با نام شهر زیرزمینی آغاز شده است.

در اوت 2002، جعفرزاده در مورد دو نیروگاه هسته ای ایران نیز گزارش هایی را ارائه داد، وی مدعی شده بود که دولت جمهوری اسلامی در تاسیسات طنز و اراک به غنی سازی اورانیوم مشغول بود.

در آستانه نشست شورای حکام و مطرح شدن پرونده هسته ای ایران گزارش هایی مطرح شده که ایران در برنامه های هسته ای خود از کمک کره شمالی بهره مند بوده است. در ژوییه 2005 رویترز خبر از یک گزارش جاسوسی سه صفحه ای داد که کره شمالی را متهم به برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه پلی تکنیک تهران درفناوری هسته ای کرد. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نیز در ژوئن 2005 مدعی شد که متخصصان کره شمالی در زمینه ساخت تونل های زیرزمینی به تهران سفرکرده بودند تا در طراحی تاسیسات هسته ای به دولت این کشور کمک کنند .

ادعاهای جعفرزاده به دنبال ارائه گزارش اخیر ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی و افشای مدرکی ازکمک شبکه عبدالقدیر خان در سال 1987 در ریخته گری اورانیوم به شکل های نیم کروی ،روندی که مستقیما به طرح کلاهک هسته ای مربوط می شود ، مطرح شد.

یک مقام دولتی آمریکا در تماس با شبکه خبری ای بی سی ادعاهای جعفرزاده را تایید نکرد و فقط اعلام کرد که گروه صنایع همت در مه سال 2003 به دلیل دریافت فناوری موشکی غیرقانونی از مولداوی تحریم شده بود. آزمایش شهاب 3 در سال 2004 توسط ایران انجام شد. جعفرزاده مدعی شد که شهاب 3 توانایی حمل کلاهک های هسته ای را دارد و برد آن 1500 کیلومتر است . وی در ادامه ادعا کرده کارشناسان هنوز به خوبی نمی دانند که ایران چند موشک تولید کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین