کد خبر: ۲۶۷۶۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

تجمع در اعتراض به اسیدپاشی‌های اصفهان مقابل مجلس

جمعی از افراد معترض به اسیدپاشی‌های صورت گرفته در اصفهان ظهر روز چهارشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار تامین امنیت زنان و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تجمع‌کنندگان از زنان اصلاح‌طلب، کانون شهروندی زنان و تشکل‌های مختلف حمایت از زنان بودند که هدف از این تجمع را ابراز همدردی با زنان قربانی اسیدپاشی در اصفهان عنوان می‌کردند.

نسرین ستوده، نرگس محمدی و نوشین احمدی خراسانی از فعالان زن در بین تجمع‌کنندگان حضور داشتند.

تجمع‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی با عنوان «مرگ بر داعش»، «شهر امن حق من است»، «امنیت زنان را تامین کنید»، «زنان جامعه ما نگران و دلواپس هستند».

تجمع‌کنندگان همچنین نوشته‌هایی در اعتراض به طرح حمایت از آمرین به معروف در دست داشتند.

در بین تجمع‌کنندگان معصومه عطایی و رعنا از قربانیان اسیدپاشی‌ سال‌های گذشته نیز حضور داشتند.

نرگس محمدی از فعالان زن در این تجمع با تاکید بر لزوم تامین امنیت زنان در جامعه، همچنین گفت که طرح حمایت از آمرین به معروف نیز می‌تواند بسترساز خشونت‌هایی علیه زنان جامعه شود.

تجمع‌کنندگان همچنین شعار می‌دادند «اسیدپاشی جنایت، قانونگذار حمایت» و خواستار توجه نمایندگان مجلس به موضوع اسیدپاشی اصفهان و تامین امنیت بانوان در جامعه بودند.

در میان تجمع‌کنندگان محمد نوری‌زاد از فعالان سیاسی نیز کفنی پوشیده و روی آن ادعا کرده بود «سپاه اموال من را پس نمی‌دهد».

به گزارش ایسنا، او که قصد عکس‌برداری از تجمع‌کنندگان را داشت با ممانعت پلیس مواجه شد و این درگیری به وجود آمده واکنش تجمع‌کنندگان را برانگیخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین