کد خبر: ۲۶۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

اقدام عجیب داعش برای حفظ نیروها/ ضبط روابط غیراخلاقی اعضا/ تقسیم زنان بین امیران

۲ تن از مهره‌های گروهک تروریستی تکفیری داعش در مناطق کردنشین سوریه که مسئولیت انفجارها را عهده‌دار بودند، درباره مسائلی از جمله نحوه آموزش تروریست‌ها، مبالغ دستمزدها، ضبط روابط غیراخلاقی و تهدید به انتشار آنها، حامیان داعش و زنان امیران داعش به اظهارنظر پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، ظرف چند سال گذشته و به خصوص در یکسال اخیر گروه تروریستی تکفیری داعش به عنوان عمده‌ترین گروه تروریستی در منطقه تلاش کرد دامنه نفوذ خود را همزمان در خاک سوریه و عراق گسترش دهد.

همواره این سئوالات در اذهان عمومی وجود داشته که مبانی فکری این گروه که ادعا می‌کند برای برپایی خلافت اسلامی می‌جنگد، چیست؟ حامیان این تفکر تندروی چه کسانی هستند؟ این همه سلاح و تجهیزات چگونه و توسط چه کسانی در اختیار آنها قرار می‌گیرد؟ چگونه اقدام به جذب نیروهای بومی و محلی می‌کنند؟ چه کسانی به آنها آموزش فکری و نظامی می‌دهند؟

سوالات فوق و ده‌ها سوال دیگر این ضرورت را ایجاب کرد که به سراغ دو تن از عوامل این گروه تروریستی که در شمال سوریه دستگیر شده‌اند و در یکی از زندان‌های اداره امنیت یکی از شهرهای کردنشین سوریه به سر می‌برند، گفت‌وگو کنیم.

***متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است***

«سامرا الماوی» یکی از اعضای گروه تروریستی داعش بوده که در حین بمبگذاری جاده‌ای دستگیر شده است.

او اهل روستای چمچل بوده و چندین بار اقدام به بمب‌گذاری در مسیر تردد نیروهای مدافع خلق کرده است.

25 هزار لیر دستمزد یک خبر درست

او می‌گوید همزمان وظیفه جمع آوری اطلاعات نیروهای کردی را برعهده داشته و در مقابل هر خبر درست 25 هزار لیر سوری دریافت می‌کرده است.

وی منکر تردد خود به مناطق تحت کنترل داعش شد، اما مسئول پرونده وی تاکید کرد که سامرا چندین بار به مناطق تحت کنترل داعش از جمله الشدادیه تردد داشته و بعد از رصد فراوان دستگیر شده است.


اطلاعی از تعداد کشته‌شدگان عملیات‌هایم ندارم

سامرا الماوی علیرغم احراز اقدامات تروریستی‌اش حاضر به افشای اسامی امیران داعش مرتبط با خود نشد و تأکید کرد که وظیفه او بمبگذاری و انفجار آنها از فواصل دور بوده و از تعداد کشته‌شدگان اقداماتش اطلاعی ندارد.

سامرا ضمن طفره رفتن از پاسخ به سئوالات مکرر، مدام اظهار ندامت می‌کرد.

***

«سلیمان کهنو محمد» نیز متولد سال 1990 میلادی از روستای چمچل از توابع استان حسکه یکی از امیران گروه تروریستی داعش بوده که حدود یکسال با تروریست‌های داعش همکاری داشته و به گفته خودش تیم وی 21 نفر بودند که وظیفه آنها جمع‌آوری اخبار و اطلاعات نیروهای کرد، انجام عملیاتهای انفجاری و درگیری مسلحانه با نیروهای مدافع بوده است.


عملیات اداره امنیت دیرک و ضرورت دفاع از دین

سلیمان کهنو محمد اصالتا عرب بوده و در مدت فعالیتش چندین عملیات تروریستی انجام داده که مهمترین آن منفجر کردن اداره امنیت شهر دیرک از توابع استان حسکه بوده که منجر به کشته شدن 26 تن از نیروهای امنیتی منطقه و شماری از شهروندان شهر دیرک شده است.

وی می‌گوید که همزمان با حضور داعش در منطقه از طریق یکی از دوستانش به نام «یوسف بکر» معروف به نواف با این گروه آشنا شده است.

جمع‌آوری نیروهای کرد و خدمت به اسلام

وی می‌گوید: نواف همواره مرا همراهی می‌کرد و از ضرورت دفاع از دین اسلام در مقابل کفار سخن می‌گفت.

این امیر تروریست اضافه می‌کند که وضعیت مالی بسیار بدی داشته و نواف همیشه به وی عنوان می‌کرده که تو فقیر هستی و وظیفه دینی ما ایجاب می‌کند که به تو کمک کنیم. بدین ترتیب روابط من با نواف بیشتر شد و به طور مکرر از مبارزه داعش با کفار سخن می‌گفت.

این تروریست تصریح می‌کند که بعد از مدتی نواف وی را به «ملا محمود ناصر» سر شاخه اصلی داعش در منطقه معرفی می‌کند و محمود ناصر به طور رسمی از وی می‌خواهد که به منظور خدمت به مبارزان اسلام، اخبار نیروهای کرد را جمع آوری و در اختیار نواف که رابط آنها بوده است، قرار دهد.

بدین ترتیب سلیمان کهنو 24 ساله رفته رفته مورد اعتماد گروه تروریستی داعش قرار می‌گیرد و به عنوان سر تیم عملیاتی داعش در منطقه معرفی می‌شود.

آموزش فکری سرکرده اصلی داعش

سلیمان کهنو در خصوص نحوه آموزش خود و همراهانش توسط داعش می‌گوید: آموزش‌ها دو نوع بود، آموزش نظامی که توسط نواف در خارج از شهر انجام می‌شد و شامل آموزش به کارگیری انواع سلاح، مواد منفجره و عملیات ترور بود و دومین نوع آموزش، آموزش فکری بود که توسط محمود ناصر انجام می‌شد.

وی توضیح می‌دهد: در این آموزش که در منزل محمود ناصر به طور مخفیانه انجام می‌شد به ما می‌گفتند که شما امروز از سرزمین مسلمان در مقابل کفار دفاع می‌کنید و بدانید که داعش مدافع حقوق مسلمانان در مقابل کفار است.

ضبط روابط غیراخلاقی و تهدید مهره‌ها

این عضو گروه تروریستی داعش پرده از روابط غیر اخلاقی محمود ناصر و نواف با نیروها بر می‌دارد و می‌گوید: محمود ناصر و نواف برای اینکه نیروهای ما را که 20 نفر بودیم از داعش جدا نشوند هر چند وقت یک بار با آنها روابط غیر اخلاقی برقرار می‌کردند و فیلم این روابط را نیز ضبط و به رقه مرکز اصلی تروریستهای داعش می‌فرستادند و به نیروها می گفتند اگر از داعش جدا شوید یا خیانت کنید تصاویر شما را منتشر خواهیم کرد.

ترکیه و عربستان حامی داعش‌اند

از این عضو گروه تروریستی داعش می‌پرسم چه کشورهایی و چه کسانی به شما کمک می‌کردند که در پاسخ می‌گوید: نواف به طور مکرر به عنوان رابط ما با داعش به رقه سفر می‌کرد و سلاح و پول می آورد؛ نواف می‌گفت مجموعه کشورهای اسلامی علی الخصوص ترکیه و عربستان به ما کمک می‌کنند و نه تنها سلاح و کمکهای مادی در اختیار ما قرار می‌دهند بلکه سربازان متخصص ترکیه در رقه به نیروهای ما آموزش می‌دهند.

داعش از اتباع عربستان، چچن، ترکیه و دیگر کشورهای عربی تشکیل شده است/زنان که به عنوان غنائم بین امیران تقسیم می‌شدند

وی در ارتباط با هویت نیروهای خارجی موجود در گروه تروریستی داعش نیز اضافه می‌کند: بیشترین حجم نیروی خارجی را چچنی‌ها و اعراب عربستانی و کشورهای عرب منطقه و ترکیه تشکیل می‌دهند.

این مهره تروریستی در خصوص جهاد نکاح سلیمان هم ضمن تایید آن گفت: جهاد نکاح برای امیران بود و به خصوص کسانی که از سایر کشورها به منطقه آمده بودند، آنها زنانی را که به اسارت می‌گرفتند بین خود به عنوان غنائم تقسیم می‌کردند.

برادرزاده‌ام در بین کشته‌شدگان مرکز آسایش بود/500 دلار دستمزد یک عملیات

وی با تایید انجام عملیاتهای انفجاری اظهار داشت که در انفجار مرکز امنیت شهر دیرک نقش داشته است و شخصا دکمه انفجار خودرو بمبگذاری شده را فشار داده است.

وی گفت: ما ماموریت داشتیم که مرکز آسایش را منفجر کنیم از اینرو با هماهنگی نیرهای خودمان ماشین بمبگذاری شده را به محل انفجار رساندیم و من شخصا دکمه انفجار را فشار دادم که بعد از انفجار متوجه شدم پسر برادر خودم را هم کشته‌ام.

سلیمان تایید می‌کند که در مقابل این عملیات انفجاری 100 هزار لیره سوری معادل 500 دلار آمریکایی دریافت کرده است.

حهاد علیه کردها ضروری است

این تروریست داعشی می‌گوید که در مورد دشمنی داعش با کردها  محمود ناصر به ما می‌گفت کردها مسلمان نیستند، آنها همپیمان کفار هستند و اگر فرصتی پیدا کنند همه اعراب منطقه را بیرون خواهند کرد ، لذا جهاد بر علیه کردها واجب و ضروری است.

سلیمان در پایان ضمن اظهار ندامت از تمامی اعمال تروریستی و کشتارهایی که انجام داده است، می‌گوید از کارهایی که انجام داده پشیمان است و حالا می‌داند که داعش بر علیه مسلمان می‌جنگد نه کفار.

***

یک مقام امنیتی کرد بعد از پایان گفت‌وگو با سلیمان در خصوص نحوه دستگیری این مهره تروریستی می‌گوید: سلیمان مسئول تیم عملیاتهای انفجاری در منطقه بود. ابتدا یکی از مضنونین این حادثه تروریستی را دستگیر کردیم و رصدها و پیگیری‌های ما منجر به دستگیری 60 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش شد که وظیفه آنها جمع‌آوری اخبار و انجام عملیاتهای انفجاری بوده است.

این مسئول امنیتی کرد تایید می‌کند که آنها موفق به دستگیری محمود ناصر نیز شده‌اند که در رأس این تیم 60 نفره قرار داشته است. آنها هنگام درگیری نیروهای داعش با نیروهای کرد موظف بودند از پشت خطوط به نیروهای ما حمله کنند و جلوی رسیدن نیروهای کمکی را بگیرند.

هر اقدام تروریستی؛600 هزار لیر سوری

این مقام کرد در خصوص هزینه‌های داعش برای انجام عملیات تصریح کرد که داعش برای هر اقدام تروریستی به غیر از تامین مواد منفجره 600 هزار لیره سوری به اعضای تیم پرداخت می‌کند.

در ارتباط با گرفتن اعتراف از این تروریست‌ها مقام امنیتی کرد اضافه می‌کند: داعش برای اینکه مقابل اعتراف نیروهایش را بگیرد به مدت سه ماه انها را تحت سخت ترین شرایط جسمانی قرار می‌دهد که همین سبب می‌شود شکنجه نیز منجر به اعتراف این تروریست‌ها نشود، از سوی دیگر بر اساس قوانین داعش نیروهای خارجی داعش در هنگامی که در شرایط دستگیری قرار می‌گیرند خود را منفجر می کنند.

آزادی داعشی‌ها جنایت‌های دیگر را رقم می‌زند

مسئول پرونده سلیمان کهنو محمد در توضیحاتی در خصوص ویمی گوید: سلیمان یکی از افراد متمول منطقه است او بیش از 20 هکتار زمین زراعی، چندین خودرو و 2 زن دارد و ادعای اینکه از سر فقر به داعش پیوسته بیشتر برای توجیه اعمال تروریستی‌اش می‌باشد. داعش به شدت بر روی فکر این افراد کار کرده و آنها را به لحاظ ذهنی اماده نبرد می‌کنند، این شستشوی مغزی به گونه‌ای است که اگر همین حالا امثال سلیمان که با گریه اظهار ندامت می‌کند آزاد شوند بار دیگر چه جنایت‌ها که مرتکب نمی‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین