کد خبر: ۲۶۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
از «دختر رفته» تا «روایت اساطیر یونانی»

فهرست ۱۰ کتاب الکترونیکی برتر اکتبر ۲۰۱۴

اسامی کتاب های الکترونیکی (ebook) برتر اکتبر 2014 (مهر و آبان سال جاری) در شرایطی اعلام شد که «دختر رفته» رمانی با درون مایه جنایی و معمایی، «قهرمانان المپ» با روایت اساطیر یونان و رمان «بهترین هایم» با داستانی عاطفی و اجتماعی رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ماه اکتبر در بازار تجارت کتاب های الکترونیک برای مخاطبان این دست از آثار با ماه گذشته (سپتامبر) تفاوت چندانی در رده بندی میزان انتخاب آثار نداشته است و تنها نام جدید این لیست کتاب «دونده پر پیچ و خم» به قلم «جیمز داشنر» است که در بین 10 کتاب برتر این ماه بر خلاف ماه گذشته به چشم می خورد.

نکته قابل توجه در بین 10 اثر برتر این لیست تنها دو کتاب بالای 10 دلار وجود دارد و مابقی آثار در بین لیست کتاب با قرار گرفتن در مبلغ زیر 10 دلار در جمع آثار خرده فروشی از نظر مبلغ فروش به شمار می رود؛ اما وقتی به فهرست 25 اثر برتر این لیست نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که اغلب کتاب های رده 11 تا 25 این لیست قیمتی بالای 10 دلار دارند.

این مساله نشان دهنده اهمیت این موضوع است که علاقه مندان به حوزه ebook در کنار انتخاب نوع و گونه اثر داستانی به قیمت ارائه آنها نیز توجه دارند و ترجیح می دهند برای پرداخت مبلغی بیش از 10 دلار برای یک کتاب الکترونیک به سراغ تهیه نسخه کاغذی آن که عموما قیمتی بین 15 تا 25 دلار است بروند. 

میانگین قیمت فروش و ارائه 10 اثر برتر لیست پرفروش های کتب الکترونیک اکتبر 2014 عددی معادل 8.50 دلار را نشان می دهد که این مساله در قیاس با سال گذشته در همین ماه با رشد 2 درصدی مواجه بوده است.

ارزان ترین کتاب حاضر در بین 10 اثر برتر این ماه کتاب «عزیزترین نابرادری» به قلم «پنه لوپه وارد» که یک اتوبیوگرافی (کتاب زندگی نوشت به قلم نویسنده) است که با قیمت 3.99 دلار ارائه شده است و به نظر کارشناسان قیمت پایین این اثر در تهیه بالای آن و ورودش به لیست 10 اثر برتر ماه موثر بوده است.

دوستداران و علاقه مندان حوزه ebook می دانند که دو شرکت «آمازون» و «اشت» به عنوان غول های ارائه دهنده کتاب های الکترونیک طی چند سال اخیر بر سر قیمت ارائه این آثار با یکدیگر اختلاف شدید داشتند و آمازون تاکید داشت که شرکت رقیب (اشت) باید قیمت ارائه آثار را پایین 10 دلار بیاورد باز هم شاهد هستیم که اغلب آثار ارائه شده توسط اشت بالای این مبلغ هستند.

با این مقدمه در ادامه به معرفی 10 اثر برتر ماه اکتبر در حوزه کتاب های الکترونیک که بیشترین درخواست و خرید را داشته اند می پردازیم.

1) کتاب «دختر رفته» به قلم «گیلین فلین» از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس که با قیمت 7.99 دلار ارائه شده است اثری در گونه معمایی و جنایی است و درباره مردی است به دلیل ناپدید شدن همسرش به عنوان مضنون قتل وی معرفی می شود و در تمام طول داستان سعی دارد تا خود را از این اتهام مبرا کند.

در حال حاضر فیلمی با همین عنوان به کارگردانی «دیوید فینچر» بر پرده سینماهای آمریکای شمالی است که این اثر نیز با استقبال مخاطبان و منتقدان رو به رو شده است و فروش خوبی را نیز در گیشه داشته است.

2) کتاب «قهرمانان المپ» (خون المپ کتاب پنجم) نوشته «ریک ریوردان» از انتشارات اشت که با قیمت 8.99 دلار به مخاطبان ebook ارائه شده است و آنچنانکه از نامش پیداست با محور اساطیر و خدایان یونانی از جمله کتاب های سریالی و داستانی است که جلد پنج خود را در اختیار مخاطبان قرارداده است.

3) کتاب «بهترین هایم» به قلم «نیکلاس اسپارکس»، ارائه ای از انتشارات اشت با قیمت 5.99 دلار که رمانی با حال و هوای رئال و درونمایه عاطفی و اجتماعی به شمار می رود.

4) کتاب «عزیزترین نابرادریم» به قلم «پنه لوپه وارد» با قیمت 3.99 دلار که آنگونه که در مقدمه این گزارش شرحش رفت اثری اتوبیوگرافی و شرح حال گونه زندگی خود نویسنده به قلم خود است.

5) کتاب «آخرین مهلت» (کتاب شماره هشت از مجموعه ویرژیل) به قلم «جان استنفورد» از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس با قیمت 11.99 دلار است.

این اثر از جمله رمان های سریالی از داستان های علمی و تخیلی با فضای ماوراء الطبیعی و پایان دنیایی است که قهرمان آن ویرژیل (برگرفته شده از شخصیت های کمدی الهی دانته) فردی است که از برزخ گریخته و در زمین به دنبال راه رسیدن به نخستین روز حیات خود است تا اشتباهات مرتکب شده در زندگی اش را به نوعی جبران کند.

6) کتاب «سوخته» ( کتاب هفتم از مجموعه مایکل بنت) به قلم «جیمز پترسون» و «مایکل لدویج» از انتشارات اشت با قیمت 9.99 دلار به مخاطبان عرضه شده است.

این اثر که فضایی پلیسی، ماجراجویانه، جاسوسی و معمایی دارد در حقیقت از دیگر کتاب های سریالی موجود در لیست 10 اثر برتر کتاب های الکترونیک اکتبر 2014 و روایت کننده ماجراجویی های قهرمانی به نام مایکل بنت است.

7) کتاب «غریبه فضایی» به قلم «دیانا گابالدون» ارائه ای از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس که با قیمت 4.99 دلار در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و آنچنان که از نامش پیداست، رمانی با محتوای موجودات فضایی و حوادث و اتفاقات آنها در میان زمینی ها به شمار می رود.

8) کتاب «قتل پاتون: مرگ عجیبی درجنگ جهانی دوم» به قلم مشترک «بیل اوریلی» و «مارتین دوگارد» اثری از انتشارات مک میلان که با قیمت 9.99 دلار عرضه شده است.

این اثر با محور قرار دادن ماجرایی حقیقی (جنگ جهانی دوم) دست به روایت داستانی و تخیلی در بطن این ماجرا می زند که در لا به لای روایت قصه خود در صدد واکاوی روابط انسانی و خصوصیات روانشناسانه انسان های امروزی است.

9) کتاب «دونده پرپیچ و خم» به قلم «جیمز داشنر» از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس با قیمت 5.80 دلار، تنها کتابی است که ماه اکتبر برای نخستین بار به لیست 10 اثر برتر ماه راه پیدا کرده است.

این اثر با محور قرار دادن مساله ای جاسوسی و معمایی سعی در روایتی شبه جیمزباندی با حوادث و ماجراجویی های متعدد دارد که این بار حوادث آن در جایی بین زمین و کرات آسمانی دیگر به وقوع می پیوندد.

10) کتاب «کوه خاکستری» اثر «جان گریشام» کاری از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس که با قیمت 11.99 دلار عرضه شده است و تنها اثری است که به قلم یکی از نویسندگان ناl آشنای ادبیات داستانd در این لیست به چشم می خورد.

این کتاب مانند دیگر آثار گریشام در حقیقت رمانی با درون مایه رئالیستی و محوریت چند خانواده از طبقات مختلف اجتماعی است که مخاطب در سیر داستان با فراز و فرودها و مشکلات اعضای این خانواده و مراتب شکست ها و پیروزی های آنه در این مسیر همراه می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین