کد خبر: ۲۶۸۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰

پخش سخنرانی‌های علمای اهل سنت از سیما

مدیر تامین برنامه های شبکه شما از پخش سخنرانی های علمای اهل سنت در ایام محرم از این شبکه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سعید تاجفرنیا روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه شبکه شما محرم امسال را با سه رویکرد شروع کرده است، اظهار داشت: رویکرد نخست از روز پنج شنبه اول آبان شروع شده و تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این بخش از برنامه ها با عنوان چند قدم مانده به محرم آغاز شده و با پرداختن به برپایی حسینیه ها و تکایا، آماده سازی اقوام مختلف ایرانی درماه محرم را به تصویر کشیده مدیر تامین برنامه های شبکه شما افزود: رویکر دوم برنامه های محرم این شبکه از چهارم آبان ماه مقارن با اول محرم تا روز شنبه، هفتم محرم ادامه خواهد داشت. 

وی در این خصوص توضیح داد: در این برنامه ها، فضای سنگین محرم را شاهد نخواهیم بود و سنت ها و آیین های اقوام و چگونگی برنامه های دهه محرم در قالب برنامه های زنده و مستندها و برنامه های ترکیبی پخش و ارائه خواهد شد.

تاجفرنیا یادآور شد: بخش سوم این برنامه ها از روز یکشنبه هشتم محرم تا روز پنج شنبه، دوازدهم محرم خواهد بود؛ در این ایام فضای برنامه های شبکه شما کاملاً عاشورایی و شورحسینی است.

وی خاطرنشان کرد: پخش آیین های ویژه تاسوعا و عاشورا و شام غریبان و سوم امام حسین(ع) که مصادف با شهادت امام زین العابدین (ع) است با مشارکت مراکز صدا وسیما برنامه های ترکیبی چون نسیم بیداری پخش خواهد شد.

وی در مورد زمان پخش این برنامه گفت: برنامه نسیم بیداری برنامه ترکیبی است که در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی تولید و هرشب ساعت 23:45 پخش خواهد شد؛ مصاحبه با پیرغلامان و نوحه سرایی آنها، قرائت اشعار حسینی، برپایی حسینیه ها و عزاداری ها از آیتم های این برنامه می باشد.

تاجفرنیا در ادامه اظهار داشت: همچنین پخش سخنرانی های علمای اهل سنت در موضوعاتی همچون اسلام بدلی و تکفیری داعش در مقابل اسلام ناب محمدی، شخصیت جهانی امام حسین(ع)، اهل بیت محور وحدت، سه مبحثی است که برای نخستین بار در شبکه شما رونمایی می شود. 

وی گفت: در این برنامه از مشارکت علمای اهل سنت شهرهای تایباد، تربت جام، مرکز آذربایجان غربی، مهاباد، بوکان، گلستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، قم، خلیج فارس، خراسان شمالی و جنوبی بهره گرفته شده است.

وی قصیده سرخ را از دیگر برنامه های ترکیبی- ادبی ویژه شبکه شما دانست و گفت: این برنامه صرفاً به بررسی اشعار عاشورایی و شور حسینی پرداخته و هر شب 15 دقیقه بامداد پخش خواهد شد.

به گفته مدیر تامین برنامه شبکه شما، سخنرانی های مذهبی از دیگر برنامه هایی می باشد که برای این ایام تدارک دیده شده است. وی ادامه داد: پخش سخنرانی حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی بعد از اذان صبح و مجموعه سخنرانی های دکتر سنگری با عنوان همایش آیینه و آفتاب از مرکز خراسان رضوی از جمله این برنامه هاست.

تاجفرنیا به محتوای برنامه نوا و نما نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه از اول محرم با چهره عاشورایی، با تیتراژ و لوگوی جدید و محتوای کاملاً عاشورایی با مشارکت مراکز پخش می شود.

وی ادامه داد: برنامه 'با شما' که موسیقی محور است با موسیقی های مناسبتی و همچنین برنامه قاصدک با انیمیشن های مناسبتی در این ایام در خدمت بینندگان عزیز خواهد بود.

تاجفرنیا اظهار داشت: گرامیداشت سالروز فوت شاعر انقلابی قیصر امین پور از دیگر موضوعاتی می باشد که در کنداکتور این شبکه جای گرفته است. 

به گفته مدیر تامین برنامه شبکه شما این ویژه برنامه، روز چهارشنبه هفتم آبان با عنوان حرف آخر عشق از مرکز خوزستان پخش خواهد شد.

وی گفت: 13 عنوان فیلم داستانی هر شب ساعت 21:30 از این شبکه پخش می شود .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین