کد خبر: ۲۶۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷

قابیو کاناوارو: ایران را دوست دارم

کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا، گفت که فوتبال آسیا رشد قابل قبولی داشته و هم اکنون حرفه ای عمل می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 'فابیو کاناوارو' بهترین فوتبالیست جهان در سال 2006 عصر روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری اعلام برگزاری مسابقات اسطوره های فوتبال جهان به خبرنگار ایرنا، گفت: سطح رقابت های فوتبال کشورهای آسیایی در حال حاضر نسبت به سال های گذشته تغییرات محسوسی داشته و این مساله نشان از آن دارد که آنها درک کرده اند که باید تغییر کنند.

وی در این گفت وگو که در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد، با تاکید بر اینکه فوتبال این قاره کهن با اروپا تفاوت های بنیادی دارد، گفت که این دو سبک فوتبال قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و نباید آنها با هم قیاس کرد.

کاناوارو در پاسخ به این سوال که ' نسبت به فوتبال ایران شناختی دارید یا خیر؟ گفت: نسبت به فوتبال ایران و قهرمانان بازی های آسیایی شناخت و آشنایی دارم و این را هم می دانم که تعدادی از فوتبالیست های ایرانی هم انون در اروپا توپ می زنند.

وی در خصوص اهمیت فوتبال پایهای و جوانان نیز گفت : این قشر سنی باید در گام نخست از فوتبال لذت ببرند و نباید از آنها انتظار داشت وقتی وارد دنیای بازی فوتبال می شوند حرفه ای عمل کنند.

کاناوارو گفت : بازی فوتبال می تواند به جوانان و نوجوانان برای داشتن یک زندگی خوب کمک کند .

وی در پایان گفت: من کشور ایران را دوست دارم و اگر فرصتی پیش آید حتما به ایران سفر می کنم.

فابیو کاناوارو 41 ساله و فوتبالیست نام آور ایتالیایی آخرین بازی خود را در تیم فوتبال الاهلی امارات انجام داد.

وی کاپیتانی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2006 را برعهده داشت و بهترین فوتبالیست سال جهان در این جام شد.

کاناوارو تجربه بازی در تیم های فوتبال ناپولی، پارما، اینتر میلان، رئال مادرید و الاهلی امارات را دارد و پس از حذف زودهنگام ایتالیا از مسابقات جام جهانی 2010 به عضویت تیم الاهلی امارات درآمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین