کد خبر: ۲۶۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

آسوشیتدپرس:بوکوحرام ده ها دختر و زن جوان دیگر را در نیجریه ربود

'بوکوحرام' در چند روز اخیر ده ها دختر و زن جوان را در بخش های شمال شرقی این کشور ربوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش آسوشیتدپرس از 'مایدوگوری' در نیجریه، این اقدام گروه تروریستی بوکوجرام، شک و تردیدهایی را در باره اعلام آتش بس از سوی این گروه و امیدواری به رهایی 219 دختر دانش آموز ایجاد کرد که از ماه آوریل به گروگان گرفته شده اند.

به گفته 'شتیما ماینا' یک مقام محلی ایالت بورنو ، تروریست های بوکوحرام از روز چهارشنبه افزون بر این دختران و زنان جوان، شماری پسر نوجوان را نیز از دهکده های اطراف شهرک 'مافا' در 40 کیلومتری 'مایدوگوری' مرکز ایالت بورنو، ربوده اند.

به گفته ساکنان این محل که از دست این گروه گریخته اند، شورشیان بوکوحرام در روز 18 اکتبر (26 مهر)، 80 دختر و زن را از ایالت 'اداماوا' در همسایگی ایالت بورنو ربوده اند.

به گفته ساکنان این ایالت به نقل از زنان مسن تر ربوده شده به دست این گروه که روز بعد رها شدند، هنوز حدود 40 دختر و زن جوان در گروگان این گروه هستند.

این افراد به علت نگرانی از اینکه هدف اقدام تلافی جویانه تروریست های بوکوحرام قرار بگیرند، به شرط ناشناس ماندن سخن می گفتند.

ارتش نیجریه در 17 اکتبر (25 مهر) اعلام کرد که با بوکوحرام برای برقراری آتش بس به توافق رسیده است و از نیروهای نظامی خواست که به این توافق گردن نهند.

اما تروریست های بوکوحرام از آن هنگام به چند حمله دست زده اند و نیروهای چند ملیتی از جمله نیروهای نظامی نیجریه و نیجر روز جمعه مجددا شهرک اشغال شده 'آبادام' واقع در کرانه های باختری دریاچه چاد را در اختیار گرفتند.

به گفته شاهدان و یک مقام امنیتی، بیش از 20 تروریست در جریان درگیری های شدید در شهرک آبادام کشته شده اند که در جریان آن نیروی هوایی نیجریه، پاسگاه های اشغالی را بمباران کردند و نیروی زمینی ارتش این کشور نیز به سوی تروریست ها آتش گشودند که منجر به فرار آنها شد.

به گفته برخی از ساکنان آبادام که به مایدوگوری در 200کیلومتری شرق آبادام گریخته اند، تروریست های بوکوحرام از یک هفته پیش از حمله نیروهای نظامی نیجریه به این شهرک، پس از برافراشتن پرچم سیاه و سفید خود در آن، دستکم 40 غیرنظامی را کشتند و صدها تن را وادار به فرار به سوی نیجر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین