کد خبر: ۲۶۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

وقوع یک طلاق به ازای هر پنج ازدواج در کشور

کودک ‌آزاری، همسر آزاری ، معلول‌ و سالمند آزاری و طلاق از مصادیق آسیب‌ های اجتماعی در جامعه محسوب می شود که در این همایش در ۴ گروه و با برگزاری کارگاه های آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با شاره به اینکه ۴۴ درصد ازدواج ها در چهار سال نخست منتهی به طلاق می شود، گفت: وقوع یک طلاق به ازای هر پنج ازدواج در کشور نگران کننده است.

به گزارش تسنیم، فرهاد اقطار عصر دوشنبه در مراسم افتتاح همایش هم اندیشی کارشناسان مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی سراسر کشور در سالن همایش مجتمع آموزشی، رفاهی شهید عظیمی بابلسر با بیان اینکه مهم ترین رویکرد این گردهمایی بررسی عملکرد ده سال اخیر بهزیستی کشور در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: بررسی آسیب های نو ظهور و راهکار های پیشگیری از آن،‌ پیشگیری از طلاق و هدف گذاری برای برنامه سال ۹۴ از دیگر رویکردهای این همایش است.

وی درباره رشد آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در کشور، گفت: این موضوع نشانه افت شدید سرمایه اجتماعی کشور است. اقطار با اشاره به آسیب های اجتماعی نوظهور و افزایش آمار همسر آزاری در کشور، افزود: این آمار ها مسئولیت تمام افراد جامعه را برای پیشگیری از این مسائل افزایش می دهد و همه باید در جهت کاهش این آمار در جامعه گام بردارند.

وی با بیان اینکه در این همایش ۳۴ کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی از ۳۱ استان کشور حضور دارند، گفت: کودک ‌آزاری، همسر آزاری ، معلول‌ و سالمند آزاری و طلاق از مصادیق آسیب‌ های اجتماعی در جامعه محسوب می شود که در این همایش در ۴ گروه و با برگزاری کارگاه های آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.

اقطار، کیفیت برنامه های اجرایی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی کشور، گفت: باید راهکارهایی را اتخاذ تا کیفیت آموزش در استان ها افزایش یابد. معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه به زودی مرکز پیشگیری و مشارکت به معاونت پیشگیری و معاونت اجتماعی ارتقاء می یابد، افزود: سازمان باید تغییر رویکرد در روند اجرایی خود داشته باشد.

وی با اشاره به تنظیم سند بالادستی و سیاست برنامه های توسعه ششم در کشور، خاطرنشان کرد: فرصت های خوبی در دولت ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم از این فرصت های به وجود آمده استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین