کد خبر: ۲۶۸۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

مفتی تروریست‌ها بازداشت شد+عکس

دادگاه عربستان در اقدامی عجیب یک مفتی برجسته سلفی را که تا پیش از این در خدمت تروریست های در حال جنگ در سوریه بود و برای آنها فتوا صادر می کرد، بازداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مفتی سلفی اولین کسی بود که درباره اقدامات غیراخلاقی تروریست ها یا همان 'جهاد النکاح' و همچنین دیگر اهداف تروریست ها حکم صادر کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، نیروهای امنیتی عربستان 'محمد العریفی' یکی از چهره های سرشناس جریان الصحوه را به دلیل انتقاد از وضعیت خدمات رسانی قطار در نظر گرفته شده برای حمل و نقل حجاج در مکه به عرفات و منی در صفحه شخصی خود در پایگاه توییتر را بازداشت کردند. به دلیل نوشتن برخی از مطالب در صفحات شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر به زندان محکوم کردند.

العریفی در صفحه خود به شکایت های بی شمار حجاج و بی نظمی در برنامه زمانی در نظر گرفته شده برای حرکت و توقف مکرر و بی دلیل قطارها و خراب بودن پله های برقی اشاره کرده است.


مقامات عربستان از ارائه پاسخ و توضیح در مورد محل و علت بازداشت العریفی به خانواده اش امتناع می ورزند.

به گفته فعالان سیاسی عربستان العریفی تقریبا سه هفته پیش دستگیر شد و هم اکنون پشت میله های زندان بسر می برد. 

خبر بازداشت العریفی توسط رسانه های گروهی سعودی و عربی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، مقامات عربستان تا دیروز صحت و سقم خبر بازداشت العریفی را تایید نکرده بودند. 

لازم به یادآوری است که شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ مفتی و رییس هیات علمای بلندپایه عربستان در اولین نماز جمعه پس از اتمام مراسم حج در مکه مکرمه از انتقادکنندگان از مشکلات و نقاط ضعف موجود در موسم حج امسال انتقاد به عمل آورد.

العریفی در ماه ژوئیه 2013 نیز به دلیل حمایت از محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر و جماعت اخوان المسلمین در این کشور توسط مقامات عربستان بازداشت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین