کد خبر: ۲۶۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

یک تهدید جدی در کشور

استاندار سمنان معتقد است: تا مادامی که حفظ منابع طبیعی با معشیت مردم گره نخورد حفاظت از آنها سخت و غیرممکن است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد وکیلی در آیین انعقاد تفاهنامه همکاری بین استانداری‌های نواحی رویشی جنگل‌های هیرکانی و ارسبارانی با سازمان جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد: جنگل و مرتع و حفظ منابع طبیعی یکی از مسائل اساسی کشور است و عدم توجه به توسعه پایدار، منافع ملی ما را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه فرسایش خاک یک تهدید جدی در کشور است، افزود: تغییر اقلیم و سیل از دیگر تهدیدات جدی کشورند که باید به آنها توجه جدی داشت. ضمن اینکه باید بپذیریم مسئله منابع طبیعی و محیط زیست یک مسئله بخشی نیست، باید بعنوان یک موضوع فرابخش به آن توجه کنیم.

وکیلی با اشاره به وقوع خشکسالی‌های مداوم در استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان با 43 درصد کاهش بارندگی روبرو بوده است.

استاندار سمنان گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی باید به نیازهای مردم توجه شود و مشارکت مردم باید در حفاظت و احیاء منابع طبیعی مدنظر باشد، چرا که تازمانی که منابع طبیعی با معشیت مردم گره نخورد، حفاظت از منابع طبیعی کاری مشکل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، انعقاد تفاهنامه همکاری بین استانداری‌های نواحی رویشی جنگل‌های هیرکانی و ارسبارانی با سازمان جنگل‌ها و مراتع با هدف ایجاد هماهنگی و توسعه همه جانبه به منظور شناسایی، پیشگیری و کاهش عوامل تهدید و تخریب منابع طبیعی و ارتقاء ضریب حفاظت با بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌های ذیربط و جلب مشارکت مردم و جوامع محلی منعقد شد.

زمینه‌های همکاری در این تفاهم نامه در 22 بند از جمله تدوین و بازنگری صنعت آمایش سرزمین و توان اکولوژیکی منابع طبیعی به امضا استاندار سمنان و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین