آفتابنیوز : 
در این جلسه سلطانخواه، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران، با ارائه گزارشي در خصوص روند پاسخگويي شهرداري به تذكرات اعضاي شوراي شهر، گفت: در دوره دوم شوراي شهر تهران 13 تذكر به شهردار تهران ارائه شده است كه از اين ميان تنها به 6 تذكر پاسخ داده شده است.
وي گفت: هيات رييسه شوراي شهر تهران در حال پيگيري و نامهنگاري براي دريافت جواب مابقي تذكرات از شهردار تهران است.
در ادامه دكتر نادر شريعتمداري، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، يادآور شد: براساس آييننامه داخلي شوراي شهر بايد شهردار ظرف 10 روز پاسخگوي تذكرات اعضاي شوراي شهر باشد.
وي افزود: روند كنوني پاسخگويي به تذكرات مغاير با حقوق نظارتي شوراي شهر تهران است و ما ميتوانيم بعد از گذشت 10 روز از ارائه تذكر به دنبال استيضاح شهردار باشيم.
شكيب، رييس كميته زلزله شوراي شهر تهران، گفت: در تذكري كه در تاريخ سوم تيرماه 82 در خصوص بحث تخلفات ساختماني دادهام, جواب كوتاهي از سوي شهردار داده شد.
وي گفت: مصوبهاي داشتيم كه در آن آمادهسازي فضاهاي شهري براي معلولان مطرح شده بود كه بايد ظرف مدت يك ماه ستادي براي آمادهسازي فضاسازي براي معلولان تشكيل ميشد؛ ولي اكنون بعد از گذشت سه ماه هيچ فعاليتي صورت نگرفته است.
شكيب تصريح كرد: طرحهاي جامع و تفضيلي شهر تهران در چه مرحلهاي قرار دارند و چه كسي بايد اين موضوع را پيگيري كند؟
زياري، رييس كميسيو فني و معماري، در تذكري به شهردار تهران خواهان روشن شدن موضوع قرارداد منعقده براي پيادهروسازي در منطقه يك حدفاصل دزآشيب و باغ فردوس شد و گفت: آيا بر اساس آييننامه شهرداري، نبايد براي انعقاد قرارداد اعلام عمومي شده و از توان مهندسان مشاور شهرداري براي اين منظور استفاده كرد؟
زياري يادآور شد: شركتي كه پيادهروسازي در منطقه يك را قبول كرده است، يك شركت حمل و نقلي است كه زير نظر يك شركت خارجي فعاليت ميكند.
زياري همچنين خواهان روشن شدن تاخير بهرهبرداري از تونل رسالت شد و گفت: عدم افتتاح اين تونل خسارات فراواني را به همراه دارد و اين در حالي است كه بارها براي افتتاح اين تونل زمانهاي گوناگوني اعلام شده است.
معتمديآذري،دیگر عضو شوراي شهر تهران، خواستار رعايت حقوق مراجعان و ارباب رجوع در مناطق مختلف شهرداري شد و گفت: در برخي از مناطق شهرداري از توضيح به مراجعان خودداري كرد و پاسخ ميدهند كه ما مجبور به توضيح در اين خصوص نيستيم.
وي با اشاره به شعار "شهروند محوري" شهردار تهران، گفت: اميد است اين شعار با درج شفاف عملكرد پرونده ارباب رجوع به اجرا در آيد.