کد خبر: ۲۶۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

مرد 44 ساله زنجانی زندگی بخش سه بیمار شد

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: سه عضو بیمار مرگ مغزی 44 ساله زنجانی به بیماران نیازمند اهدا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 'رویا قهرمانی' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اعضای بیمار مرگ مغزی به نام 'اصغر عباسی' ساکن شهرستان زنجان که به دلیل تصادف در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری و به مرگ مغزی دچار شده بود، پس از انجام مراحل مختلف به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی یادآوری کرد: پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی این بیمار، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای سه عضو منتهی شد.

قهرمانی تصریح کرد: خانواده این مرحوم پس از تایید مرگ مغزی با آگاهی لازم برای اهدای عضو رضایت دادند.

وی با اشاره به اینکه کلیه ها و کبد این بیمار مرگ مغزی برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینا تهران انتقال داده شد، اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه به طور یقین حیاتی دوباره به نیازمندان می بخشد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: امسال شش مورد اهدای عضو در این استان انجام شده است که این روند در مقایسه با سالهای گذشته رو به رشد است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان از سال 87 آغاز به کار کرده و تاکنون 308 عضو بیماران مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین