کد خبر: ۲۶۹۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

طرح جدید جان کری برای برقراری صلح روی میز فلسطینی‌ها

منابع فلسطینی اعلام کردند که مذاکره کننده ارشد فلسطین قرار است فردا (دوشنبه) در دیدار خود با وزیر امور خارجه آمریکا تمام دلایلی را که نشان دهنده دست داشتن رژیم صهیونیستی در نابودی روند صلح و یهودی‌سازی قدس است، با وی در میان بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع فلسطینی اعلام کردند که صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین قرار است در دیدار روز دوشنبه خود با جان کری طرح جدید وی را که درخصوص از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل است، بررسی کند.

منابع اعلام کردند که طرح کری بر آغاز مذاکرات در سقف زمانی مشخص، آغاز ترسیم مرزهای طرفین با اصلاحاتی که مورد قبول فلسطینیان بوده و در مقابل امنیت تل‌آویو را فراهم سازد، متمرکز است و در این طرح خواسته شده تا اسرائیل به شهرک‌سازی‌های خود پایان داده و فلسطین نیز هیچ شکایتی را به شورای امنیت نبرد.

صائب عریقات در سخنان پیشین خود رژیم صهیونیستی را به فروپاشی روند صلح و مانع تراشی در روند تشکیل کشور فلسطین متهم کرد و پیش‌بینی می‌شود که در دیدار فردای خود با جان کری به مساله روند صلح میان طرفین، تحولات اخیر قدس و آینده غزه بپردازد.

عریقات پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل در نتیجه ادامه شهرک‌سازی‌ها و تجاوزهای خود در مسجدالاقصی و تسلط یافتن بر امکان مقدس مسوول اوضاع آشفته کنونی در منطقه است.

صائب عریقات با متهم کردن رژیم صهیونیستی به تحمیل نظام آپارتاید در اراضی اشغالی قدس، از جامعه بین‌الملل خواست تا طبق مرزهای 1967 میلادی دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی همچنین بر ارائه پیش‌نویس قطعنامه عربی به شورای امنیت، پیوستن کشور فلسطین به نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی را خواستار شد.

وی همچنین بر ارائه پیش‌نویس قطعنامه عربی به شورای امنیت، پیوستن کشور فلسطین به نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: ارائه این پیش‌نویس به شورای امنیت به منظور عقب‌نشینی اسرائیل از اراضی فلسطین طی دو سال آینده است. این طرحی است که آمریکا با قدرت تمام آن را پیشنهاد داد اما تل‌آویو آن را نپذیرفت.

واشنگتن نیز اعلام کرد که کری در دیدار فردا با عریقات درخصوص طرح صلح و راه‌های کاهش آشوب در قدس صحبت خواهد کرد.

جان کری پیشتر ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری اعلام کرد که ارتباط با اسرائیل، فلسطین و اردنی‌ها به منظور بازگرداندن آرامش به منطقه است.

پیش‌تر جان کری در تماس تلفنی با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که باید طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی از هرگونه اقدام و یا مطرح کردن سخنانی که می‌تواند اوضاع را نابسامان کند اجتناب ورزند.

وی در سخنان خود با عباس افزود که اینگونه اقدامات اسرائیل در نهایت به گسترش دایره خشونت‌ها و ناامنی در منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کری خطاب به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواست تا به وضعیت موجود در مسجدالاقصی توجه کرده و از اتخاذ اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از تلاش‌های اردن برای توقف خشونت‌ها میان طرفین قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین