کد خبر: ۲۶۹۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴

احتمال برکناری وزیران خارجه و دفاع آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از احتمال برکناری جان کری و چاک هیگل وزیران خارجه و دفاع آمریکا توسط باراک اوباما خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش العربیه، بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، کری اظهاراتی به دور از مواضع کاخ سفید بیان می کند در حالیکه هیگل درباره سیاست سخنی نمی گوید و این مسئله را به ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا واگذار کرده است.
 
در این گزارش به برخی از رفتارهای جان کری در رابطه با اسرائیل اشاره شده و آمده است که وی پس از شکست مذاکرات صلح در چند نوبت در سخنانش اسرائیل را به عنوان عامل شکست سرزنش کرده است.
 
نمایندگانی از حزب دمکرات اوباما را متهم می کنند که در تعامل با بحران ها از جمله انتشار ویروس ابولا در آفریقا، افزایش فعالیت تروریست های داعش در عراق و سوریه و تنش میان اوکراین و روسیه شکست خورده است.
 
نیوروک تایمز می گوید که نمایندگان حزب دمکرات از این بیم دارند که آنها در انتخابات آینده اکثریت خود در مجلس سنای آمریکا را به دلیل مواضع نامتعادل اوباما و برخی از وزیرانش از دست دهند.
 
برخی از منابع می گویند که اوباما این تغییرات را پس از انتخابات میان دوره ای که قرار است در چهارم ماه دسامبر آینده برگزار شود، انجام خواهد داد.
 
رئیس جمهور آمریکا قرار است چهرهای جدیدی را برای رویارویی با بحران بین المللی به تیم خود محلق کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین