کد خبر: ۲۶۹۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

تخریب نمادهای عاشورا و حمله به عزاداران در بحرین

مزدوران و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به مناطقی از بحرین، برای چندمین بار به تخریب نمادها، پرچمها و تابلوهای ویژه مراسم عاشورا پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مزدوران و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به مناطقی از بحرین، برای چندمین بار به تخریب نمادها، پرچمها و تابلوهای ویژه مراسم عاشورا پرداختند.

به گزارش العالم، برخی از مزدوران و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به روستای بوری، برای دومین بار نمادها و پرچم های نصب شده ویژه عاشورا را از بین بردند.

ساکنان این روستا با ابراز ناراحتی شدید از حملات مکرر رژیم به نمادهای عاشورایی، این اقدامات را تجاوزی آشکار و برنامه ریزی شده دانستند و تأکید کردند که این اقدامات بیانگر سیاست ستمگرانه و طایفه ای رژیم حاکم است.

آنها با تاکید بر اینکه این اقدامات با اصول آزادی های مذهبی، همه قوانین و اصول حقوق بشر و ارزشهای اسلامی و رسم و رسومات بین المللی تناقض دارد؛ از مقامات بحرین خواستند تا به شعائر و عقاید مردم این کشور احترام بگذارند.

اهالی این روستا نیز عکسهایی از نیروهای رژیم در حال ترک روستا پس از کندن پرچم های سیاه و تابلوهای عاشورایی از خیابان اصلی روستا را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

ساکنان منطقه المعامیر نیز روز شنبه 1 نوامبر 2014 پس از تجاوزات مکرر عناصر مزدور و نیروهای رژیم به نمادهای عاشورایی، و کندن پرچمها و تابلوهای حسینی، با آنان مقابله کردند.

نیروهای امنیتی آل خیلفه، در پی مقاومت ساکنان این منطقه برای جلوگیری از تخریب نمادهای عاشورایی، به آنان حمله کرده و برای متفرق کردن مردم به سوی آنان گاز اشک آور و گلوله ساچمه ای شلیک کردند. شماری از شهروندان در این حملات نیروهای آل خلیفه مجروح شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین