کد خبر: ۲۶۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای اجرای گام سوم طرح سلامت

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اختصاص بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای اجرای گام سوم طرح نظام سلامت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خانه ملت، «رسول خضری» با یادآوری ابلاغ کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات و آغاز گام سوم طرح تحول سلامت از نیمه آبان ماه، افزود: طی 20 سال گذشته تغییری در کتاب تعرفه گذاری خدمات بازنگری صورت نگرفت درحالی که در این مدت یک هزار و 700خدمت به این حوزه اضافه شده بود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون اراده ای برای بازنگری در تعرفه ها وجود نداشت لذا هر پزشک برای خود تعرفه ای تعیین و برخی ها نیز به سمت پدیده شوم زیرمیزی حرکت می کردند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه تاکنون بدون هیچ مبنا و اساسی تعرفه ها تعیین می شد، تصریح کرد: صاحب نظرانی از سوی انجمن های علمی، سازمان نظام پزشکی، بیمه و وزارت بهداشت در تدوین این کتاب کمک کردند و دست به دست هم دادند تا علاوه بر بازنگری در 1700 خدمت، 300 خدمت جدید نیز زیر چتر حمایتی بیمه ها قرار گیرد.

خضری یادآور شد: طی سال های 84 تا 88 قرار بود یک بازنگری در خدمات صورت گیرد اما بیمه ها زیر بار مسئولیت نمی رفتند زیرا معتقد بودند که این اقدام فشار زیادی را به بیمه ها تحمیل می کند اما خوشبختانه با تدبیر و جسارت وزیر بهداشت این اقدام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با ابلاغ کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات تعرفه ها شفاف سازی شده به گونه ای که دیگر راه برای تخلف باقی نمی گذارد، تاکید کرد:از سویی دیگر پرداخت از جیب مردم در شهرها از 10 درصد به شش درصد کاهش می یابد و در حاشیه شهرها نیز از پنج درصد به سه درصد می رسد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد: برای اجرای گام سوم طرح تحول سلامت بودجه 2هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده تا این طرح به سرانجام برسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت رضایتمندی پزشکان و پیراپزشکان را به دنبال خواهد داشت، گفت: در این طرح 25 درصد هزینه های آزمایشگاهی و پاراکلینیکی نیز کاهش می یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین