کد خبر: ۲۶۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷

حضور میلیونی عزاداران حسینی در کربلا

بغداد و شماری از استان‌های عراق برای گرامیداشت اهل بیت علیهم السلام و احیای عاشورای حسینی سیاهپوش شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، میلیون‌ها تن از عزاداران حسینی برای حضور در مراسم عاشورا راهی کربلا شده‌اند که از مقدس‌ترین مناسبات دینی برای میلیون‌ها مسلمان در عراق و جهان به شمار می‌آید.

بسیاری با پای پیاده از مناطق مختلفی در عراق راهی کربلا شده‌اند. مسئولان نیز در چندین استان از جمله بابل، میسان، المثنی، کربلا و نجف تعطیل رسمی اعلام کردند اما نهادهای خدمات‌رسانی و امنیتی از این امر مستثنی هستند. هزاران عزادار حسینی نیز از سراسر جهان برای شرکت در عزاداری عاشورا و برای نشان دادن محبت خود به اهل بیت علیهم السلام به کربلا آمدند.

در همین حال عبدالامیر الشمری، فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد، طرح کاملی در ماه محرم برای محافظت از شهروندان در قبال عملیات‌های تروریستی تدوین شده است که این طرح بیشتر در روز دهم ماه محرم الحرام اجرایی می‌شود و حفاظت بیشتری نیز از کاظمین صورت می‌گیرد.

فرماندهی عملیات دجله نیز با بیان اینکه از 456 هیات در داخل استان دیالی حمایت و محافظت به عمل می‌آید، تاکید کرده است که تدابیر امنیتی جدیدی را در روز عاشورا برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای در نظر گرفته است.

در همین حال جاسم الفتلاوی، معاون استاندار کربلا اعلام کرد، تعداد افرادی که در عاشورا به این استان آمده‌اند به میلیون‌ها تن می‌رسد. وی همچنین اعلام کرد: تعداد عزاداران خارجی نیز به ده‌ها هزار تن می‌رسد و افرادی همچنان در مسیر آمدن به کربلا هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین