کد خبر: ۲۶۹۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

کرانچار گزینه اصلی هدایت تیم ملی امید

مدیر تیم فوتبال امید زلاتکو کرانچار را جدی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی امید دانست و گفت: در حال مذاکره جدی با این مربی هستیم و امیدوارم تکلیف کادر فنی تیم امید تا پیش از اردوی قطر قطعی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حبیب کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتبال امید، اظهار کرد: مذاکرات با کاندیداهایی که مطرح هستند در حال انجام است. در حال حاضر جدی‌ترین گزینه ما برای هدایت تیم امید زلاتکو کرانچار است، چون این مربی سابقه خوبی در فوتبال ایران داشته و شناخت کافی از بازیکنان و استعدادهای ایرانی دارد.

وی افزود: اما از طرفی هنوز به نتیجه‌ نهایی درباره قطعیت حضور کرانچار در راس کادر فنی تیم ملی امید نرسیده‌ایم اما به هر حال این مربی تاکنون در ایران در رده بزرگسالان کار کرده است و از طرفی شرایط قرارداد و حقوق او در تیم‌های باشگاهی که حضور داشته قطعا متفاوت از حضورش در تیم ملی امید است. بنابراین ابتدا باید ببینیم کرانچار راضی می‌شود تا در رده امید کار کند یا خیر و دوم این که با توجه به محدودیتهای مالی که فدراسیون دارد باید ببینیم او در این شرایط حاضر است قرارداد مناسبی با ما امضا کند یا خیر.

کاشانی گفت: همه سعی و تلاشم را می‌کنم تا سریعا تکلیف این موضوع را مشخص کنم. در پایان تعطیلات باید گزارشی را در این باره به فدراسیون فوتبال بدهم و نتیجه‌ را اعلام کنم. بنابراین در این مدت بسیار فعال خواهم بود تا با کرانچار و در صورت لزوم گزینه‌های دیگری که وجود دارد مذاکرات جدی داشته باشم.

مدیر تیم امید درباره مذاکره با مهدی تارتار و حضور او در کادر فنی تیم امید نیز به ایسنا گفت: تارتار از مربیان جوان و خوشنام و با سابقه کاربلد فوتبال ایران است که باعث افتخار هر کادر فنی است که با او کار کند. با او مذاکره ای برای حضور در تیم ملی امید داشتم و ایشان هم لطف کردند با توجه به این که پای تیم ملی مطرح است، موافقتشان را اعلام کردند اما از طرفی تا سرمربی تیم امید مشخص نشود، نمی‌توانم او را شخصا انتخاب کنم و نظر سرمربی جدید تیم هم درباره این مربی شرط است.

وی افزود: تارتار از مربیان جوان و با دانشی است که تاکنون سرمربی تیم‌های مختلفی در لیگ برتر بوده است و با پذیرش حضورش در کادر فنی تیم امید به عنوان مربی به ما لطف کرده است.

کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا تیم امید با سرمربی جدیدش به اردوی تدارکاتی قطر می‌رود یا در صورت توافق نکردن با گزینه‌های فعلی هدایت این تیم را هم‌چنان نلو وینگادا بر عهده خواهد داشت، به ایسنا گفت: جمع بندی کمیته‌ فنی فدراسیون فوتبال این بوده که نلو وینگادا با وجود تمام افتخاراتی که در فوتبال دنیا داشته است، احتمال موفقیتش در تیم امید ایران کم است. البته قطعا عوامل متعددی در نتایجی که او با تیم امید گرفته دخیل بوده است اما وقتی کمیته‌ فنی به این نتیجه‌ رسیده ما باید هر تصمیمی که به سود تیم امید کشورمان است را عملی کنیم.

وی درباره وینگادا افزود: این مربی پرتغالی اگر چه با تیم ملی امید پرتغال، تیم سئول کره جنوبی و تیم ملی عربستان نتایج خوبی گرفته اما در هر دو مقطعی که هدایت یک تیم ایرانی را برعهده داشته موفق نبوده است. در عین حال بی انصافی و ناجوانمردانه است که همه اتفاقات را بر گردن او بیاندازیم و همان طور که گفتم شاید بتوان همکاری نکردن باشگاه‌ها، مشکلات فدراسیون، امکانات ناکافی و غیره را هم در حاصل کار او موثر دانست. آنچه که فعلا درباره اردوی قطر قطعی است، حضور تیم امید ایران در این کشور بوده که دو بازی تدارکاتی هم در آنجا خواهد داشت و با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا تکلیف کادر فنی تیم را پیش از سفر به قطر مشخص کنیم.

کاشانی در واکنش به این که "با وجود اختیار تامی که از علی کفاشیان برای تغییرات در کادر فنی تیم امید دارید اما ظاهرا از شرایط موجود راضی نیستید و در گفت و گویی عنوان کرده بودید در صورت تداوم برخی سنگ اندازی‌ها و مانع تراشی‌ها مسئولیت فعلی‌تان را به شخص دیگری می‌دهید و آیا اکنون فضا برای کار مناسب است؟" به ایسنا گفت: من تازه کارم را در تیم امید شروع کرده‌ام و عده‌ای شاید به هر دلیلی از حضورم در این تیم خوششان نیامده است و شاید عملکردم را قبول ندارند و همین مساله باعث شده مشکل تراشی کنند، یادم می‌آید در ابتدای دوره ای که تیم ملی می‌خواست آماده شود تا به یکی از ادوار جام جهانی صعود کند، بنده در جلسه‌ای که با مدیر وقت داشتم عنوان کردم مدیریت تیم ملی بزرگسالان را به من بدهید و هیچ پولی هم نمی‌خواهم اما قول می‌دهم این تیم را به جام جهانی ببرم. مدیر وقت در آن زمان به من گفت " اگر چنین شود، این اتفاق به نفع شما می‌شود."

وی ادامه داد: او به من گفت شما با موفقیت تیم ملی مشهور می شوید و نهایتا این کار را نکرد. تیم ملی هم در آن مقطع به جام جهانی نرفت. متاسفانه عده‌ای حاضر بودند تیم ملی به جام جهانی نرود اما حبیب کاشانی هم نباشد. پاسخ من به آنها این است که هر چقدر من بدم اما این تیم برای ایران است و بگذارید تیم ملی کشورتان به موفقیت‌های بزرگ برسد. دوست دارم همه به هم کمک کنیم تا شاهد موفقیت تیم ملی باشیم و پس از چندین دهه تیم امید ایران بتواند با صعود به المپیک 2016 ریو دل مردم و جوانانش را شاد کند.

کاشانی در واکنش به این که در هر حال الان مشکلی نیست، خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله مشکلات مرتفع می‌شود.

مدیر تیم امید درباره حضور محمد خاکپور در این تیم هم به ایسنا گفت: بعد از صحبت‌هایی که با محمد خاکپور داشتم، ایشان هم نهایتا پذیرفتند که در کادر فنی تیم با مسوولیت سرپرست حضور داشته باشند تا این تیم از دانش و تجربیات بین‌الملی او استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین